همشهری آنلاین: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مستاجران کم درآمد در قبال اخذ سفته عندالمطالبه به تعهد متقاضی و به ضمانت یک کارمند رسمی صورت می‌گیرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعطای تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قبال اخذ سفته عندالمطالبه به تعهد متقاضی و به ضمانت یک کارمند رسمی (با ارائه گواهی اشتغال به کار) یا یک نفر کاسب دارای جواز کسب یا بنیاد یاد شده و یا ضامن مورد قبول شعبه ذیربط صورت می گیرد.

بر اساس این مصوبه اخذ ضمانت در قبال اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستاجران کم درآمد به عنوان تبصره به ماده 17 آیین نامه اعطای تسهیلات مسکن و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اضافه شده است.

بر اساس ماده 17 مبلغ قرض الحسنه اعطایی متناسب با مساحت و نوع مسکن و حداکثر سی میلیون ریال است که با معرفی و تضمین سازمان‌ها و نهاد‌های مذکور در ماده (16) جهت پرداخت ودیعه به متقاضیان اعطا می شود . متقاضیان دریافت قرض الحسنه اجاره در شهر‌های بزرگ باید در زمان معرفی و به تایید نهاد معرف از حداقل ده سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برخوردار باشند.

این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 33816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز