همشهری‌انلاین: آدامز، رئیس شاخه سیاسی شین فین گفت: نخست وزیری که پس از دیوید کامرون سر کار می‌آید دیگر نمی‌تواند نماینده مردم ایرلند شمالی باشد و ایرلند هم باید برای استقلال از انگلیس همه‌پرسی برگزار کند.

 آدامز ،رئیس شاخه سیاسی شین فین، بزرگ‌ترین حزب فعال در ایرلند شمالی در واکنش به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا گفت: گرچه ایرلند شمالی بخشی از انگلیس است اما شهروندان ایرلندی رای به ماندن در اتحادیه اروپا داده‌اند و لذا نخست‌وزیری که پس از دیوید کامرون سر کار می‌آید دیگر نمی‌تواند نماینده مردم ایرلند شمالی باشد.

 آدامز در گفت‌وگوی تلفنی با سی ان ان از برگزاری همه‌پرسی داخلی در ایرلند شمالی برای تعیین تکلیف آینده این بخش از انگلیس خبر داد و افزود: «باید برای تعیین تکلیف مسائل مرزی، فرآیند صلح، زیرساخت‌ها، ساخت و سازهایی که در سال‌های اخیر در مناطق مرزی انجام شده همه‌پرسی برگزار شود و دولت دوبلین وظیفه دارد برای این کار اقدام کند.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آدامز ضمن تاکید بر موضع خود مبنی بر برگزاری همه پرسی بر سر جدایی ایرلند شمالی از انگلیس گفت: «در جایی که انگلیس برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار می‌کند چرا ما این کار را نکنیم. اسکاتلندی‌ها در این همه‌پرسی شرکت داشتند و احتمال دارد همه پرسی دیگری نیز برای جدایی از انگلیس برگزار کنند. ما برای تحقق همه‌پرسی تلاش می کنیم.»

رئیس سیاسی شین فین تاکید کرد ایرلند شمالی باید به منافع خودش فکر کند.

کد خبر 338148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha