همشهری‌آنلاین: کاخ سفید امروز جمعه (20 شهریور) اعلام کرد سیاست دولت آمریکا در خصوص تغییرات آب و هوایی تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پایگاه نیروی هوایی اندروز، کاخ سفید امروز جمعه (20 شهریور) ضمن تحسین ال‌گور معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا برای دریافت جایزه صلح نوبل[جایزه صلح نوبل برای ال گور و IPCC]  اعلام کرد اعطای این جایزه، سیاست دولت آمریکا را در خصوص تغییرات آب و هوایی تغییر نخواهد داد.

تونی فراتو، سخنگوی کاخ سفید گفت: بدیهی است که اعطای این جایزه قدردانی مهمی است و ما مطمئنیم معاون سابق ریاست جمهوری از این موضوع خرسند و هیجان زده است.

وی افزود: جرج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا از اعطای این جایزه به ال گور خرسند است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعطای جایزه صلح نوبل به ال گور دولت بوش را برای پذیرش رویکردی مشابه با روش ال گور تحت فشار قرار خواهد داد، پاسخ داد، خیر.

همچنین رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام کرد، اعطای جایزه صلح نوبل به ال گور و گروه بین‌‌دولتی‌تغییرات جوی سازمان ملل نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی و مقولاتی نظیر گرمایش جهانی برای صلح و امنیت در جهان مهم است.‍ [درهمین زمینه]

از طرفی دانشمندان می‌گویند سلامت دو میلیارد نفر از ساکنان فقیر کره زمین به خاطر عدم دسترسی به انرژی‌های پاک مانند الکتریسیته و قرار گرفتن در معرض دود ناشی از آتش‌های باز  آسیب می‌بیند. [جزئیات بیشتر]

اهمیت تغییرات آب و هوایی چندی پیش در نشست  اَپک (APEC) در سیدنی استرالیا بررسی شد [حفاظت از جو زمین در دستور کار اَپک؟]

کد خبر 33793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز