یک فعال حوزه حمل و نقل با اشاره به معضلات پیرامون حمل و نقل جاده ای در بخش مسافربری به ویژه اتوبوس های مسافربری برون شهری اظهار داشت:

قطعات و لوازم یدکی ناوگان مسافری موجود در بازار ایران استاندارد نیست و بر اساس شواهد عینی تابلوهایی از سوی فروشندگان این لوازم مبنی بر عدم تعهد در قبال کالای فروخته نصب شده است که نشان از عدم نظارت بر استاندارد و کنترل فروش این لوازم دارد.

محمد سیاوشی با بیان اینکه" فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سنگین تعهدی در قبال محصولات خود قبول نمی کنند" گفت: چنین جمله ای به معنای نبود نظارت بر استاندارد لوازم یدکی موجود در بازار و در نتیجه کاهش ایمنی سفر با اتوبوس است.

وی همچنین افزود: بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرف کنندگان است.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و لجستیک با توجه به نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: به دلیل مشارکت بخش خصوصی، مراکز معاینه فنی در حال حاضر به بنگاه های اقتصادی شخصی تبدیل شده اند و ما در مواردی شاهد فروش تلفنی برگه معاینه فنی خودرو هستیم. البته این موضوع درقبال تمامی مراکز معاینه فنی صدق نمی کند.

محمد سیاوشی در انتها خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب ایمنی در سفر با حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس ها باید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رفع نقاط حادثه خیز، شرکت های تولید کننده اتوبوس مسافربری در ساخت خودروهای ایمن، پلیس راهنمایی و رانندگی در صدور گواهینامه برای رانندگان، وزارت بهداشت و درمان برای صدور کارت سلامت رانندگان به یک وحدت رویه برسند.

کد خبر 337687

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha