یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

بخشنامه بانک مرکزی برای اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان وام به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال ‌۹۵ به تکاپوی واحدهای صنعتی برای دریافت این تسهیلات منجر شده است به‌طوری که بیش از ۱۴هزار واحد صنعتی متقاضی دریافت وام دولتی شده‌اند.

 با طولاني شدن دوره ركود و كاهش ظرفيت توليد، بنگاه‌هاي اقتصادي راهكارهاي تأمين نقدينگي و خروج از ركود را دنبال مي‌كنند. بانك مركزي از بانك‌ها خواسته است تا 10درصد منابع تسهيلاتي خود را به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط اختصاص دهند. بر همين اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسايي واحدهاي توليدي كوچك را در دستور كار قرار داده است.

علي يزداني مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي از ثبت‌نام بالغ بر 14هزار و 590واحد صنعتي و توليدي كشور در سامانه دريافت تسهيلات دولتي خبر داد. يزداني اظهار كرد: اين تعداد واحد صنعتي و توليدي تا پايان وقت اداري 29خردادماه در سامانه بهين‌ياب ثبت‌نام كرده‌اند كه 3هزار و 40واحد آن صنعتي و 11هزار و 558واحد آن توليدي هستند. وي از ادامه مهلت براي ثبت‌نام واحدهاي صنعتي و توليدي در اين سامانه خبر داد و افزود: هرواحدي كه شرايط لازم را داشته باشد مي‌تواند در اين سامانه ثبت‌نام كند تا درصورت احراز شرايط از تسهيلات اعطايي بهره‌مند شود.

کد خبر 337604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha