همشهری آنلاین: قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ١٠ ژوئن (٢١ خردادماه) حدود دو دلار افزایش یافت و بیشترین رشد را در میان نفت خام‌های شاخص به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا از اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٠ ژوئن با یک دلار و ٩٣ سنت افزایش به ٤٧ دلار و ٥٨ سنت برای هر بشکه رسید، این در حالی است که میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٥ دلار و ٥٤ سنت برای هر بشکه ارزش داشت.

قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٩٥ سنت افزایش به ٤٥ دلار و ٥٤ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٣ دلار و ١٢ سنت برای هر بشکه بود.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٧ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ٧٧ سنت افزایش نشان می‌دهد.

هر بشکه نفت خام دابلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ١٠ ژوئن با یک دلار و ١٣ سنت افزایش، ٥٠ دلار و ١٨ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٣٦ سنت افزایش به ٤٩ دلار و ٨٩ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٤٥ سنت و یک دلار و ٦٨ سنت افزایش به ٤٧ دلار و ٤٧ سنت و ٤٧ دلار و ٨٢ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، تداوم ناامنی در نیجریه و حمله شورشیان به پایانه‌های صادرات نفت و اخبار منتشر شده درباره کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا باعث افزایش قیمت نفت خام شده است.

همچنین بحران سیاسی در ونزوئلا و کاهش تولید این کشور، نیز سبب نگرانی درباره روند عرضه نفت و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شده است.

میزان صادرات نفت خام ایران در خردادماه جاری بین دو تا 2.1 میلیون بشکه در روز است.

کد خبر 337550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha