همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور وزارت علوم با تشریح وضعیت ارزشیابی مدارک فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های غیرمعتبر گفت: مدارک این دانش‌آموختگان مطابق با مقررات زمان شروع تحصیل ارزیابی می‌شود.

به گزارش مهر، محمد مهدوی در تشريح آخرین وضعیت ارزشیابی مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های غیرمعتبر خارجی، گفت: مواجهه اداره‌کل دانش‌آموختگان با این دسته از افراد قطعا همدلانه و مطابق با ضوابط و مقررات زمانی است که آنها تحصیلات خود را در آن دانشگاه شروع کرده‌اند.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور وزارت علوم خاطرنشان کرد: ارزشيابي مدارك افرادي كه در یکی از دانشگاه‌های غیرمعتبر فعلی، به صورت غیرحضوری (که به هیچ عنوان در حال حاضر مجاز نیست) تحصیل کرده‌اند اما ضوابط و مقررات در زمانی که تحصیل ايشان آغاز شده، آن دانشگاه‌ها را معتبر می‌دانسته است، بر اساس ضوابط و مقررات زمان شروع به تحصيل صورت می‌گيرد.

وی ادامه داد: البته مدارك اين دانش‌آموختگان بر اساس ضوابط و مقررات زمان شروع به تحصيل‌شان، مورد ارزشیابی کیفی قرار مي‌گیرد. بسیاری از این دانش‌آموختگان نشان داده‌اند که اگرچه تحصیلات آنها غیرحضوری بوده و اگرچه دانشگاه محل تحصیل آنها در حال حاضر معتبر نیست، ولی از سطح علمی قابل قبولی بهره‌مند هستند و بررسی‌های کیفی و مقالاتی که دارند نیز این موضوع را برای کمیسیون‌های تخصصی محرز می‌كند. در این شرایط مدارک این دانش‌آموختگان ارزشیابی می‌شود و مشکلی نیز وجود ندارد.

  • شرایط ارزیابی مدارک در صورتی که سطح علمی دارندگان آن محرز نشود

مدیرکل دانش‌آموختگان خارج از کشور افزود: البته متاسفانه در بسیاری از موارد نیز توانايي علمي اين دانش‌آموختگان توسط کمیسیون‌های تخصصی احراز نمی‌شود بنابراين نمي‌توان مدارک آنها را تایید کرد.

  • ارسال مدارک فارغ‌التحصیلان برای حداقل دو داور در صورت عدم احراز سطح علمی

وي خاطرنشان کرد: اولین بررسی کیفی مدارک اين دانش‌آموختگان توسط حداقل دو تن از اساتید دانشگاه‌های متخصص در رشته انجام می‌گیرد و مدارك فارغ‌التحصيلاني كه بتوانند توان علمی خود را اثبات كنند، صادر خواهد شد. اما چنانچه پس از بررسی‌های اولیه کیفی، حداقل‌های لازم توسط داوران احراز نشود، به منظور اینکه هیچ حقی از فرد ضایع نشود، با درخواست فرد مدارک تحصیلی او را برای حداقل دو داور دیگر ارسال شده و مورد نظرخواهی قرار مي‌گيرد.

وی افزود: اگر در این مرحله نیز حداقل‌های لازم احراز نشد، بسته به شرایط پرونده و نظرات تخصصی داوران، کمیسیون‌ها در مورد پرونده فرد تصمیم‌گیری می‌کنند و ممکن است برای فرد جلسه دفاع از رساله پیشنهاد شود.

کد خبر 337305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha