پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۶ به مصاف برزیل رفت. ست اول: برزیل ۲۵ - ایران ۱۹ | ست دوم: ایران ۱۶ - برزیل ۲۵ | ست سوم: برزیل ۲۸ - ایران ۲۶

Volleyball

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در لیگ جهانی 2016 از ساعت 21:45 دقیقه در سالن شهر ریو به مصاف برزیل، میزبان باز‌ي‌های گروه B رفت و برابر این تیم با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

تیم‌های ایران و بزریل در دوره های گذشته لیگ جهانی 5 بار با یکدیگر روبه رو شدند که ایران سه بازی را با برد پشت سر گذاشته و دو بازی را هم به حریف واگذار کرده است. ملی پوشان ایران که در سه دوره حضور خود در لیگ جهانی هیچ گاه بازی نخست را پیروز نشده‌اند تلاش کردند این طلسم را برابر برزیل بشکنند.

برزیلی‌ها نیز که میزبان المپیک 2016 هستند خودشان را برای این رقابت ها آماده می کنند و می خواهند با کسب آمادگی بیشتر در خانه قهرمان المپیک شوند.

بازی دو تیم ایران و برزیل با قضاوت داوران مکزیکی و پرویی آغاز شد.

در این دیدار رائول لوزانو با سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور و شهرام محمودی بازی را آغاز کرد. مرندی هم به عنوان لیبرو در ترکیب اصلی قرار گرفت تا اولین حضور خود را در لیگ جهانی تجربه کند.

برزیلی ها نیز با ترکیب برونیو، والاس، موریلو، لوکارلی، لوکائو، سوزا و سرجینیو به عنوان لیبرو به میدان آمدند.

  • ست اول 25-19 برزیل

برزیلی ها با هدایت "رزنده" و حمایت تماشاگرانشان بازی را بهتر آغاز کردند و موفق شدند 5 بر یک از ایران پیش بیفتند اما وقت استراحت لوزانو برای تیم ملی کارساز شد و ایران توانست بازی را 5-4 کند.
مشکل دریافت اول و حمایت از مهاجم در تیم ملی ایران باعث شد برزیلی ها در امتیاز 12 ، موفق به ایجاد اختلاف 5، برابر ایران شوند و لوزانو باردیگر وقت استراحت بگیرد. او در وقت استراحت از بازیکنانش خواست با تمرکز بیشتری کار کنند.
خستگی بازیکنان ایران ناشی از رقابت های انتخابی المپیک و هم چنین سفر طولانی به برزیل باعث شد تیم میزبان با برتری 16-10 به وقت استراحت دوم برود.
در امتیاز های پایانی لوزانو بازهم تعویض همیشگی خود را انجام داد و مهدوی و میرزاجانپور را به جای محمودی و معروف به میدان فرستاد. مهدوی در اولین ضربه خود به توپ یک امتیاز سرویس را از برزیلی ها گرفت.
تیم ملی ایران در پایان ست نخست 25 بر 19 برابر میزبان خود شکست خورد.
در ست اول ایران تنها یک بار موفق به دفاع بازیکنان برزیل شد. محمودی با 3 امتیاز، بهترین بازیکن ایران در این ست بود. لوکاس و دسوزا نیز هرکدام 7 امتیاز برای برزیل به دست آوردند.

  • ست دوم 25-16 برزیل

در ست دوم نیز دریافت های نخست ایران خوب نبود و توپ مناسب به معروف پاسور تیم ملی ایران نمی رسید که این باعث اعتراض او به بازیکنان شد.
از دست دادن چند سرویس از سوی بازیکنان برزیل و اشتباه کمتر از تیم ملی ایران باعث شد تا اواسط ست امتیازها نزدیک بهم پیش برود. در این ست جواد معنوی نژاد بازیکن جوان تیم ملی به میدان آمد. شریفات دیگر بازیکنی بود که به مانند ست اول به زمین آمد.
برزیلی ها باز هم در ست دوم بازی خوب خود را ادامه دادند و موفق شدند 17 بر 12 از ایران پیش بیفند. خطای پنجه دو ضرب معروف بازی را 20-14 به نفع برزیل کرد تا لوزانو درخواست وقت استراحت کند. او به دلیل اجرا نکردن برنامه هایش توسط بازیکنان عصبانی بود.
این ست هم تیم ملی ایران با نتیجه 25 بر 16 برابر میزبان شکست خورد.

  • ست سوم 28-26برزیل

در ست دوم لوزانو سرمربی تیم ملی ایران شریفات، مباشری و معنوی نژد را به جای زرینی ، عبادی پور وغلامی به میدان فرستاد.
تیم ملی در ست سوم بازی را بهتر آغاز کرد و 6 بر 3 از حریف پیش افتاد تا "رزنده" سرمربی تیم ملی برزیل در خواست وقت استراحت کند.
سرویس "برونو رزنده" کاپیتان برزیلی ها باعث شد بازی 7-7 به تساوی برسد.در حالی که ایران 14-12 از میزبان خود پیش بود اما برزیل بازی را به تساوی رساند.
بازهم میزبان موفق شد از ایران پیش بیفتد و 19 بر 16 پیش بیفتد.
ست سوم تنها ست این بازی بود که ایران موفق شد به امتیاز 20 برسد.
در امتیازهای پایانی بازیکنان ایران پایاپای پیش رفتند و بازی را در امتیاز 25 به تساوی رساندند.
تیم ملی ایران در ست سوم بهتر عمل کرد اما بازهم برزیل موفق شد ست سوم را 28-26 به نفع خود به پایان برساند و در مجموع هم سه بر صفر در این بازی به برتری برسند.

خولیو ولاسکو سرمربی پیشین تیم ملی نیز که با تیم ملی آرژانتین در هفته اول لیگ جهانی با ایران هم گروه است در سالن برگزاری این مسابقه حضور داشت و شکست شاگردان سابقش را از نزدیک دید.
از دقایقی دیگر در ادامه بازی های این گروه تیم های آرژانتین و آمریکا با یکدیگر بازی می کنند.
تیم ملی ایران در دومین بازی خود در لیگ جهانی 45 دقیقه بامداد شنبه به مصاف آمریکا می رود.

در سطح یک این ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت‌ها 12 تیم حضور دارند که هر هفته‌ لیگ در یک کشور و با گروه بندی جدید برگزار می‌‌‌‌‌‌‌شود.

بازی‌های گروه A در هفته‌ اول با حضور تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استرالیا، بلژیک، فرانسه و ایتالید در سیدنی ، بازی‌های گروه B با حضور ایران، برزیل، آمریکا و آرژانتین در ریو و بازی‌های گروه C با حضور بلغارستان، لهستان، روسیه و صربستان در کالینینگراد روسیه برگزار می‌‌‌‌‌‌‌شود.

دو بازی دیگر ایران 29 خرداد ماه برابر آمریکا و 30 خرداد برابر آرژانتین است.

کد خبر 337278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha