همشهری آنلاین: اعضای کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه در آخرین جلسه ماهانه‌شان پیش از برگزاری همه پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در ۲۳ ژوئن، بار دیگر نسبت به عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

brexit

به گزارش ایرنا، 9 عضو کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس در نشست این کمیته، ضمن دادن رای به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی، هشدار دادند که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقتصاد جهانی آسیب خواهد دید.

این کمیته همچنین هشدار داد که افق اقتصادی در انگلیس در صورت برگزیت متحول شده و نرخ تورم به شدت افزایش خواهد یافت.

اعضای کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس کاهش شدید ارزش پوند را از دیگر تاثیرات منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برشمردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، پوند پس از پایان نشست کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس با کاهش نیم درصدی در برابر دلار، به میزان 1.4132 دلار معامله شد.

کمیته یاد شده عنوان کرد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد شرکت ها و بازرگانان انگلیسی تصمیمات مهم تجاری‌شان را به بعد از برگزاری همه پرسی موکول کرده اند؛ ضمن آنکه برخی شرکت ها درصدد نقل مکان به سایر کشورهای اروپایی هستند.

شبکه خبری «بی.بی.سی» به نقل از «هوارد آرکر» کارشناس اقتصادی و مسئول بخش اروپایی اندیشکده 'آی اچ اس' گفت: چنانچه رای دهندگان انگلیسی هفته آینده به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند، بانک مرکزی در اقدام بعدی نرخ بهره بین بانکی را از 0.5 درصد به 0.75 درصد افزایش خواهد داد.

«اندرو لیدسون» از اعضاء کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز در گفت وگو با شبکه رادیویی 4 گفت: وظیفه بانک مرکزی ایجاد ثبات مالی است؛ این در حالی است که اظهارات آنها تاکنون نتیجه معکوس داشته است.

وی افزود: به‌جای اینکه بانک مرکزی اعلام کند که ما ابزار لازم را برای مقابله با تلاطم های اقتصادی داریم، خود را سوار بر موج پیش بینی هایی کرده که هیچ سندیتی ندارد.

«مارک کارنی» رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز پیشتر نسبت به احتمال رکود اقتصادی هشدار داده بود.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز پنجشنبه آتی برابر با 23 ژوئن در انگلیس برگزار شود.

در صورتی که رای دهندگان انگلیسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دهند، سازوکارهای اقتصادی و روابط تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا باید بازتعریف شود.

کد خبر 337276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha