چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه واشنگتن برای اولین ‌بار روباتی ساختند که قادر است اشیای متفاوت را بدون آسیب‌رساندن و در جهت درست بلند کند.

ساخت روبات باربری که از پس هر جسمی برمی‌آید

به گزارش ایسنا، با در نظر گرفتن تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه روباتیک صورت گرفته است، حتی بهترین نمونه‌ روبات‌های ساخته شده قادر به برداشتن صحیح همه‌ اجسام، بدون برنامه‌ریزی اولیه نیستند.

تاکنون تلاش‌های بسیاری برای ساخت روبات با قابلیت برداشتن همه اشیاء صورت گرفته است، اما متاسفانه توقع چنین عملکردی بدون در نظر گرفتن قابلیت اسکن جسم میسر نیست، بنابر این شکست پروژه‌های اخیر کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

محققان دانشگاه واشنگتن با ساخت شانه روباتیک هوشمند PR2 به همراه نرم‌افزار اختصاصی اسکن اشیاء، امکان آسیب‌رساندن به اجسام مختلف توسط پنجه روبات را به حداقل رساندند.

با استفاده از نرم‌افزار کنترل بازو و پنجه روباتیک که بر اساس اسکن کار می‌کند، نه تنها سرعت افزایش می‌یابد بلکه با استفاده از قابلیت مکالمه نرم‌افزار، بین روبات و کاربر ارتباط برقرار می‌شود.

با توجه به این که روبات نیز مانند انسان هنگام برداشتن اشیاء ناشناس قادر به پیش‌بینی میزان فشار و واکنش سطح جسم نیست، بنابر این با نرم‌افزار هوشمند در کنار روش آزمون و خطا، تعداد صحیح گرفتن اجسام مختلف بر اساس قابلیت یادگیری روبات هر دفعه افزایش می‌یابد.

کد خبر 337148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha