سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: از آنجا که سوپ ترکیبی سبک‌‌تر و آبکی‌تر از آش است و امسال ماه رمضان هم همچنان در تابستان با روزهای بلند و شب‌های کوتاه قرار داریم، که قرار است با فاصله کمی بعد از افطار شام هم بخوریم، پیشنهاد می‌کنیم به جای آش سوپ بخورید.

آشنایی با روش تهیه سوپ دال عدس؛ مناسب برای افطاری
  • سوپ دال عدس

قابلمه مناسبي آماده كنيد، كره را در آن بريزيد و روی شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب شود. سپس به نوبت يك عددپيازخرد شده ،3 ساقه كرفس خرد شده، 2 عدد هويج خرد شده و 4 حبه سيرخرد شده را به 2 قاشق سوپ خوری كره اضافه كنيد و تفت دهيد. تفت دادن سبزيجات را تا زماني ادامه دهيد كه نرم شوند. 2 عدد قرص‌ عصاره را هم در آب‌جوش حل كنيد و كناری بگذاريد. ادويه‌ها شامل يك قاشق چای‌خوری زيره، نوک قاشق چای خوری فلفل، کمی پودر گشنيز و كاري را به سبزي‌جات تفت داده شده اضافه كنيد و هم بزنيد و چند دقيقه هم حرارت دهيد تا سبزي‌جات طعم‌دار شود. 500 گرم گوجه فرنگی خرد شده را همراه با مخلوط قرص عصاره و آب جوش به مواد اضافه كنيد.

سوپ دال عدس

حالا فقط نوبت به پختن دال عدس مي‌رسد.2 پیمانه دال عدس را به بقيه مواد بيفزاييد. در قابلمه را بگذاريد و صبر كنيد تا عدس‌ پخته و جا بيفتد. اگر بافت سوپ را به صورت يكنواخت دوست داريد، بعد از اينكه همه مواد سوپ پخت، قابلمه را كناری بگذاريد تا از حرارت بيفتد، سپس در دستگاه غذاساز يا مخلوط كن بريزيد تا سوپ بافتی صاف و يكنواخت پيدا كند. سپس دوباره سوپ را به قابلمه برگردانيد و حرارت دهيد. در پايان سوپ را در كاسه بريزيد و روی آن را با مقداری گندم بوداده، خامه و پيازچه تزئين كنيد.

منبع: مجله آشپزی مثبت

کد خبر 337014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha