همشهری آنلاین: پلیس فرودگاه «آوکلند» در نیوزیلند موفق به کشف 4.3 کیلو گرم مواد مخدر شد. این مقدار مواد مخدر در چمدان‌های دو توریست جاسازی شده بود.

به گزارش آسوشیتد پرس، روز جمعه[اول سپتامبر] پلیس گمرگ فرودگاه آوکلند در نیوزیلند موفق شد مقدار 4.3 کیلو گرم، از نوعی مواد مخدر را که دو توریست در چمدان‌های خود جا سازی کرده بودند کشف کند.

«ادی کوهلهیس» رئیس پلیس گمرک فرودگاه آوکلند گفت: پس از بررسی چمدان‌های این دو تن که دارای پاسپورت کانادایی بودند، دریافتیم که آنان در بدنه قاب عکس‌هایی که به همراه دارند مواد مخدر را جاسازی کرده‌اند.

پلیس در وارسی بارهای این دو مسافر با اشعه ایکس، تعداد 43 قاب عکس یک اندازه را پیدا کرد که در بدنه هر قاب عکس مقدار 100 گرم مواد مخدر جاسازی شده بود.

دو متهم که یک زن 34 ساله و یک مرد 23 ساله هستند پس از دستگیری تحویل مقامات زندان شده‌اند تا در دادگاه بخش ماکائو در روز 4 اکتبر به جرم آنان رسیدگی شود. مشخصات متهمان فاش نشده‌است.

سیمون ویلسون رئیس کل بازرسی گمرک گفت: امسال مقدار 109.1 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیانی که در قالب مسافر اقدام به جابه‌جایی این مواد می‌کنند کشف شده، که این مقدار نسبت به 11.8 کیلو گرم مکشوفه در سال 2005 میلادی تقریباً 10 برابر شده‌است.

وی افزود: این مقدار افزایش قاچاق مواد مخدر نشان‌دهنده این موضوع است که نیوزیلند هم اکنون تبدیل به یکی از مقاصد اصلی توزیع مواد مخدر برای باندهای بین‌المللی قاچاق شده است.

کد خبر 3370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز