چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

روز گذشته محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در نشست با نمایندگان رسانه ها با اظهار خوشبینی از روند رو به جلوی این ورزش در کشور این وعده را داد که جودوی ایران را از سومی آسیا به سومی جهان برساند.

به گزارش سرویس ورزشی همشهری در نگاه اول این سخن درخشان با توجه به اینکه جودو ایران در حال حاضر جایگاه مناسبی در جهان ندارد تا حدودی اغراق آمیز و هضم آن برای عامه مردم سنگین است، اما نکته اینجاست که پتانسیل و زمینه های اجرای این برنامه با توجه به آمارهای بالایی که از فعالیت های موجود و علاقمندان به این ورزش در دست است، قابل لمس و در فضایی قرار دارد که می توان به راحتی به هدف رسید.

جودو در کنار دیگر ورزش های رزمی امروز در سراسر ایران از گستردگی قابل ملاحظه ای برخوردار است، اما به نظر می رسد که با چنین حجم عظیمی از علاقمند و داوطلب، هرگز دریافتی ورزشکاران این رشته در رقابت های بین المللی متناسب با عدد و رقم های جمعیت فعال موجود در جودوی کشور نیست. این خود علل و دلایلی دارد که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در کنفرانس مطبوعاتی دیروز درخشان به نقل از وی اعلام شده است که در راستای توسعه این ورزش هدف این است که جمعیت درگیر با این ورزش از 100 هزار نفر به125  هزار نفر برسد. سئوال این است که اگر امروز جودو ایران با جمعیت 100هزار نفری خود قادر به کسب حتی یک مدال طلای جهانی نیست، چه تضمینی وجود دارد که با رسیدن به رقم 125 هزار نفر به این مهم دست پیدا  کند؟ بیایید همه با هم به این باور برسیم که برای توسعه ورزش جودو بایستی به دنبال راهکارهای تازه تری باشیم.

کد خبر 337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز