دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان شرکت سیتروئن با به‌ کارگیری یک نوآوری ساده اما هوشمندانه، نگرانی صاحبان خودرو از خطر خش افتادن بدنه توسط راننده‌های بی‌احتیاط را برطرف کردند.

ساخت خودرویی که خش نمی‌افتد

به گزارش ايسنا، سیتروئن C4 کاکتوس با پلت‌فرم متوسط شهری مجهز به سپر یا کیسه‌های مملو از هوا در قسمت‌های مختلف بدنه به ویژه بر روی درها است تا در برابر برخورد اجسامی بزرگ و کوچک از بدنه محافظت کند.

طراحی کیسه‌های هوای محافظت از بدنه در مدل جدید سیتروئن با الهام از گیاه کاکتوس انجام شده است، به‌ طوری که با نصب این کیسه‌ها در قسمت‌های مستعد برخورد بدنه، ضربات اجسام تیز و محکم جذب می‌شود.

سخنگوی شرکت سیتروئن عنوان کرد: سپرهای محافظت از بدنه یا Airbump بهترین کارایی را در دفع انرژی انواع اجسام از خود نشان می‌دهند. به ‌طوری ‌که در آزمایش‌های انجام شده در بخش تحقیقات کارخانه مشخص شد که آنها از بدنه خودرو در برابر انواع ضربات سبک و متوسط و خطر خش ‌افتادن بدنه جلوگیری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: دلیل اصلی نام‌گذاری این خودرو قابلیت دفاعی مشابه گیاه کاکتوس است، چرا که این گیاه صحرایی هرچیز آسیب‌‌رسان به پوست را با استفاده از سیستم محافظتی اختصاصی از خود دور می‌کند.

قیمت خودروی سیتروئن کاکتوس با موتور توربوشارژ 1.2 لیتری سه سیلندر حدود 20 هزار دلار است.

کد خبر 336888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha