شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مریم زندی از تصمیم خود برای انتشار مجموعه عکس‌هایش از وقایع سال ۱۳۵۸ در یک کتاب خبر داد.

مریم زندی

به گزارش ايسنا؛ مريم زندي که پیش از این، عکس‌هایش را از وقایع سال ۱۳۵۷ در کتابی با عنوان «انقلاب ۵۷» به چاپ رسانده است ؛‌اظهار کرد: در نظر دارم، جلد دوم این کتاب را که به عکس‌های ثبت‌شده از وقایع سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد، آماده‌ی چاپ کنم. عکس‌ها در آرشیوم جمع‌آوری شده، اما هنوز کار به مراحل جدی‌تر نرسیده است.

او ادامه داد: عکس‌های مربوط به رأی‌گیری از مردم برای «جمهوری اسلامی» که فروردین‌ماه ۱۳۵۸ برگزار شد، در کتاب نخستم چاپ شدند. بنابراین جلد دوم کتاب، تصاویر مربوط به وقایع بعد از این اتفاق را شامل می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تسخیر سفارت آمریکا اشاره کرد.

زندی همچنین بیان کرد: همان‌طور که عکس‌های سال ۱۳۵۷ مورد استقبال مردم قرار گرفتند و کتاب به چاپ‌های بعد رسید، فکر می‌کنم عکس‌های مربوط به وقابع سال ۱۳۵۸ هم این جذابیت را برای مخاطبان داشته باشند.

این عکاس در بخش دیگری از سخنانش، درباره‌ی برنامه‌هایش برای سال ۱۳۹۵، گفت: امسال کتاب دیگرم با عنوان «چهره‌ها ۵» که به پرتره‌هایی از چهره‌های موسیقی معاصر اختصاص دارد، منتشر می‌شود. این مجموعه اکنون در حال طی کردن کارهای مربوط به طراحی و لی‌اوت است.

زندی ادامه داد: به‌دلیل مشغله‌ی زیاد، امسال نمایشگاهی نخواهم داشت؛ اما تقویم‌هایم را برای نوروز آماده و ارائه خواهم کرد.

مریم زندی متولد سال ۱۳۲۵ در گرگان و فارغ‌التحصیل رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. او سال‌هاست در زمینه‌های مختلفی مانند مستند اجتماعی، پرتره و طبیعت فعالیت می‌کند و یکی از عکاسان فعال در روزهای انقلاب ۱۳۵۷ بوده است.

کد خبر 336670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha