همشهری آنلاینک طبق جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، کارشناسان بازار و سرمایه‌گذاران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

Gold

به گزارش ایسنا، در میان ۲۱ معامله‌گر و تحلیلگر بازار که در نظرسنجی کارشناسان بازار کیتکو شرکت کردند، ۱۳ نفر یا ۶۲ درصد افزایش قیمت و سه نفر یا ۱۴ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند در حالیکه پنج نفر یا ۲۴ درصد نظری نداشتند. فعالان بازار شامل معامله‌گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله‌گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

در این بین در نظرسنجی آنلاین و توییتری کیتکو برای این هفته، ۸۵۲ سرمایه گذار خرد شرکت کردند که از میان آنها ۶۳۳ نفر یا ۷۴ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۱۳۸ نفر یا ۱۶ درصد انتظار داشتند طلا با کاهش قیمت روبرو شود و ۸۱ نفر یا ۱۰ درصد هم نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته قبل ۵۷ درصد از کارشناسان بازار و ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاران خرد خوش‌بین بودند که نظر کاملا درستی داشتند.

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات روز جمعه 21 خردادماه بازار نیویورک ۳.۲۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۱۲۷۵.۹۰ دلار بسته شد.

طلا روز جمعه تحت تاثیر ضعف بازارهای سهام آمریکا و ابهام پیرامون همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، صعود کرد و برای کل هفته ۲.۷ درصد رشد کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود و در دو هفته اخیر مجموعا بیش از ۵۰ دلار رشد قیمت داشته است.

این فلز ارزشمند همچنین از پایین ماندن انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا سود برده است. احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست سیاستگذاری هفته جاری بانک مرکزی آمریکا پس از انتشار آمار مایوس‌کننده اشتغال ماه مه که نشان داد اقتصاد این کشور ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد تا از عادی‌سازی نرخهای بهره ضربه نخورد، ضعیف شد.

طلا به افزایش نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را محدودتر می‌کند و در مقابل از ارزش دلار حمایت می‌کند. سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند افزایش نرخها، هفته جاری به نظاره نشست بانک مرکزی آمریکا خواهند پرداخت که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و بعدازظهر روز چهارشنبه با یک بیانیه سیاست پولی، پیش‌بینی‌های اقتصادی بازبینی شده و کنفرانس مطبوعاتی رئیس بانک مرکزی به پایان می‌رسد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی‌ها نسبت به سلامت اقتصاد جهان و نرخهای بهره پایین که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز به عنوان دارایی امن را افزایش داد، بیش از ۲۰ درصد رشد کرده است با این همه تحلیلگران عنوان کرده‌اند که قیمت طلا تا حدود زیادی تحت تاثیر انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا قرار دارد و احتمال افزایش نرخها در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا را بعید نمی‌دانند.

کد خبر 336627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha