مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: می توانیم دانش ساخت مترو را به دنیا صادر کنیم زیرا ما یک سوم قیمت دنیا مترو می سازیم.

مترو

به گزارش مهر، هابیل درویشی با اشاره به زمان بهره برداری کامل از خط ۳ متروی تهران گفت: ۴ ایستگاه از ایستگاه های خط ۳ مترو باقی مانده است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه کل ایستگاه های این خط به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری کامل از ایستگاه های خط ۳ متروی تهران روزانه یک میلیون مسافر توسط این خط جا به جا خواهند شد.

درویشی با بیان این که در سال ۹۵ دو پروژه اصلی مترو به بهره برداری می رسد، گفت: خط متروی حرم امام (ره) به فرودگاه امام (ره) به طول ۳۰ کیلومتر و خط ۷ مترو به طول ۳۱ کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. در حال حاضر مترو در ۳ شیفت کاری مشغول فعالیت های عمرانی است تا پایان امسال این خطوط به اتمام برسد در صورت تکمیل این ۲ پروژه مترو، ظرفیت جا به جایی در مترو روزانه ۹ میلیون سفرخواهد بود همچنین خط ۶ اواسط سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر مترو به بهره برداری رسیده است، گفت: ۱۰۰ کیلومتر متروی دیگر در حال ساخت است تا سال ۹۶ به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

درویشی در خصوص متروی خیابان ولی عصر به تجریش گفت: این خط از ایستگاه اقدیسه به ایستگاه تجریش است و در ادامه از میدان تجریش در طول خیابان ولیعصر ادامه پیدا می کند. که در حال مطالعات کارشناسی است و در صورت نهایی شدن مطالعات باید روند قانونی خود را برای مصوبات طی کند و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شود تا به مرحله اجرایی درآید.

مدیر عامل شرکت مترو با بیان این که در حال حاضر تمامی مراحل ساخت مترو بومی سازی شده است، گفت: این قابلیت را داریم که خدمات مهندسی مترو را به دنیا به ویژه کشورهای همسایه صادر کنیم زیرا می توانیم مترو را یک سوم قیمت جهانی بسازیم.

کد خبر 336620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha