همشهری آنلاین: مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی بهجت می‌فرمود: در روایتی از رسول خدا (ص) آمده است «حُبِّبَ الیَّ مِن دُنیاکُم: الطّیبُ، وَ النِّساءُ، وَ جُعل قُرّه عینی فی الصلاه».

به گزارش تسنیم، مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمود: در روایتی از رسول خدا (ص) آمده است: «حُبِّبَ الیَّ مِن دُنیاکُم: الطّیبُ، وَ النِّساءُ، وَ جُعل قُرّه عینی فی الصلاه» (از دنیای شما سه چیز مورد علاقه و محبوب من است: عطر و بوی خوش، زنان و نور چشم من در نماز قرار داده است.)

از این حدیث استفاده می‌شود که بالاترین لذت و خوشی در دنیا، به حسب ظاهر طیب و نسا است و عدول ندارد و دل‌ها متوجه آن دو است، اما درباره‌ عبارت «وَ جُعلَ قُرَّهُ عینی فِی الصَّلاهِ» بعضی گفته‌اند: عدول است؛ ولی چنین نیست، بلکه شاید اشاره به این است که نماز هم مشابه لذّاتی را که طیب و نسا در همین دنیا دارند، داراست؛ یعنی لذّت نماز به مراتب بالاتر از لذّت طیب و نسا است.

در حدیث قدسی آمده است: «تَنَعَّمُوا بِعبِادَتی فِی الدُّنیا، فانکُم تتنعمُونَ بها فِی الاخرَهِ» (در دنیا از عبادت من برخوردار شوید و لذت ببرید، که در آخرت از آن لذت خواهید برد. «تَنَعَّمُوا» یعنی «تَلَذَّذُوا»)

  • منبع: کتاب در محضر حضرت آیت ا... العظمی بهجت - ص 81 / محمد حسین رخشاد
کد خبر 336539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha