همشهری آنلاین: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند هوشیاری، وحدت، قاطعیت و سرعت عمل است، گفت: براساس خواست دولت قانونی سوریه، حمایت از دولت و ملت این کشور در مقابله با تروریسم را وظیفه خود می‌دانیم.

dehghan

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در حاشیه نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه «ویژه مبارزه با تروریسم» در تهران، افزود: اقدام قاطع و تمام کننده علیه تروریسم و استقرار صلح و ثبات در منطقه و جهان، سیاست های اعلامی و اعلانی ایران به شمار می رود.

وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از کشورهای قربانی تروریسم و تداوم ارائه کمک‌های همه جانبه از جمله مشاوره نظامی، امدادرسانی و سایر کمک های بشردوستانه به مردم سوریه و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان جنگی، گفت: این اقدامات برای استقرار صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

وزیر دفاع، اقدام مشترک ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم را از مصادیق نبرد حق علیه باطل بیان کرد و افزود: امید است با هوشیاری، وحدت، قاطعیت و سرعت عمل بیشتر، محور مقاومت شاهد تحقق وعده الهی «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم » باشیم.

سپهبد «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری، نیروهای مسلح و ملت سوریه به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران و قدردانی رهبران سیاسی-نظامی سوریه از حمایت و کمک های جمهوری اسلامی ایران، گفت: خون شهدای ایران و درهم آمیختن آن با خون شهدای سوری، بی تردید موجب شکست تروریسم و پیروزی محور مقاومت خواهد شد.

وی با یادآوری حمایت های آمریکا، ترکیه و برخی کشورهای خلیج فارس از تروریسم، افزود: کسانی که ادعای برادری با ملت سوریه را دارند با حمایت آشکار و پنهان از گروه های تکفیری تروریستی، بدترین جنایات را بر ملت سوریه روا می دارند.

وزیر دفاع سوریه تصریح کرد: رهبری، ملت و نیروهای مسلح سوریه مصمم هستند با کمک کشورهای دوست و همسو، سوریه را از شر تروریست های جنایتکار و حامیان آنان نجات دهند.

سپهبد فهد جاسم الفریج با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست سه جانبه ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی هایی که در این گونه نشست ها صورت می گیرد، شاهد تقویت و انسجام هرچه بیشتر محور مقاومت در نبرد با تروریست های تکفیری باشیم.

براساس این گزارش، در حاشیه نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران، وزیر دفاع ایران و همتای سوری وی با یکدیگر دیدار و در باره ی مسایل دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.

کد خبر 336530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha