همشهری آنلاین: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از تدوین سند فرهنگی راهیان نور خبرداد و گفت: ماموریت اصلی قرارگاه فرهنگی راهیان نور در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی است.

راهیان‌نور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان اردویی راهیان نور و گردشکری بسیج، سردارنادر ادیبی در رابطه با اهداف و ماموریت‌های قرارگاه فرهنگی راهیان نور گفت: ماموریت اصلی قرارگاه فرهنگی راهیان نور در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی است و برنامه‌ریزی، هدایت کلی، ساماندهی، سازماندهی فعالیت‌ها و تولیدات موثر فرهنگی در این حوزه و بسیج امکانات و ظرفیت‌های نهادهای کشوری و مردمی از دیگر ماموریت‌های این قرارگاه است.

وی ادامه داد: همچنین این قرارگاه به تدوین سند فرهنگی راهیان نور خواهد پرداخت.

سردار ادیبی در پاسخ به این سوال که آیا این قرارگاه در حوزه‌ی اجرا نیز مسئولیت دارد، افزود: ماموریت قرارگاه تعیین وظایف دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در حوزه فرهنگی راهیان نور است و هر موضوع فرهنگی که مرتبط با راهیان نور باشد و به تقویت این حرکت عظیم فرهنگی بپردازد، در حوزه مسئولیتی قرارگاه فرهنگی راهیان نور است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این قرارگاه گفت: نماینده‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این قرارگاه حضور خواهد داشت و در تهیه نقشه راه فرهنگی راهیان نور همکاری خواهند کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد همرزم شهید خود، گفت: چند سالی بود که شهید حاج رضا فرزانه در ستاد مرکزی راهیان نور فعالیت داشت و یکی از مشخصه‌های بارز وجودی شهید فرزانه تاثیرگذاری بر دیگران بود که این تاثیرگذاری از طریق عمل به احکام اسلامی، اخلاقیات و معنویات جلوه گر بود.

سردار ادیبی افزود: شهید فرزانه در ماه‌های رمضان با رفتارهای معنوی خود بر اعضا و کارکنان ستاد تاثیر می‌گذاشت. توجه دادن اعضا به قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قرآن باعث شده بود که کارکنان ستاد با کلام خدا انس بگیرند و با مفاهیم آن آشنا شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایشان در برگزاری نمازهای جماعت و قرائت ادعیه سفارش شده در این ماه اهتمام بسیاری داشت.

کد خبر 336450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha