سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

فرمانده پلیس آگاهی کشور و گروه همراه، درجریان بازدید از مؤسسه همشهری به گفتگو با مسئولان و خبرنگاران روزنامه پرداخته و از نزدیک در جریان فعالیت‌ بزرگترین موسسه مطبوعاتی کشور قرار گرفتند.

در این دیدار 3ساعته که سرهنگ محمدرضا مقیمی، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهى کشور و سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی، سردار سید اصغر جعفری را همراهی می کردند، فرمانده پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعامل  خبرنگاران حوادث مطبوعات و پلیس آگاهی به حد قابل قبولی رسیده است، گفت: ما خودمان را با خبرنگارانی که برای آگهی دهی به جامعه و پیشگیری از حوادث تلخ تلاش می کنند همکار می دانیم و این یک تعارف نیست.

سردار جعفری در ادامه افزود: ممکن است گاهی اخباری در صفحات حوادث برخی مطبوعات منتشر شود که روش و شیوه‌ها را آموزش دهد و یا آنکه باعث شود مجرمان متوجه عملیات پلیسی شوند، اما این موارد اندک را نمی توان به پای همه خبرنگاران این حوزه نوشت و به این دلیل دستور ویژه‌ای برای همکاری با مطبوعات و حتی رسانه‌های منتقد صادر کرده ام.

فرمانده پلیس آگاهی در ادامه با بیان اینکه در 3 سال گذشته با تعامل خوب پلیس و رسانه‌ها خصوصا با برنامه‌‌های اطلاع رسانی و هشداردهنده درباره چاقوهای نامتعارف ، نرخ قتل و خصوصا قتل‌های ناشی از دعواهای خیابانی کاهش پیدا کرده ، گفت: امیدوارم با ادامه آموزش‌ها در این زمینه، همچنان شاهد کاهش نرخ قتل باشیم.

وی در پاسخ به سؤال درباره مقایسه میزان قتل در جامعه ایران با سایرکشورها گفت: بزرگ‌نمایی در پرونده‌های قتل باعث ایجاد ناامنی ذهنی در مخاطبان می‌شود، این در حالی است که در سال گذشته در کل کشور کمتر از 2400 پرونده قتل وجود داشته که با توجه به جمعیت کشور، در مقایسه با بقیه کشورها شرایط بحرانی نیست.

کد خبر 33612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز