همشهری‌آنلاین: نظامیان رژیم صهیونیستی ناصر قوس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی در قدس اشغالی را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا از رام الله، مفید الحاج وکیل، مدافع باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد نظامیان اسرائیلی ناصر قوس را به اتهام تحریک مردم بازداشت کردند و تحت بازجویی قرار دادند.

در ادامه وحشت صهیونیست‌ها از افشای جنایاتشان برضد ملت بی دفاع و مظلوم فلسطین و هراس از آزادی رسانه‌ها ، خبرنگار شبکه خبری العالم ایران را در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه به مدت چهار روز بازداشت کرد.

بسام الصفدی چهارشنبه گذشته بازداشت و در شمال اسرائیل زندانی شد. الصفدی روز گذشته پس از آزادی از اسارت رژیم صهیونیستی وضع اسرایِ دربند این رژیم را نگران‌کننده خواند.

بسام الصفدی در اولین مصاحبه خود اعلام کرد که در زندان به اتهام به خطر انداختن امنیت رژیم و ارتباط با مراکز ضد صهیونیستی تحت فشار و بازجویی بود.

الصفدی دیروز ، یکشنبه 16 خرداد گفت: اسرائیل من را با شرط و شروطی همچون حبس خانگی و پرداخت غرامت آزاد کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر الناصره در شمال فلسطین اشغالی بسام الصفدی را به پرداخت حدود هزار و 500 دلار جریمه محکومت کرده است.

الصفدی افزود: من هر روز بازجوئی می شدم و در زندان از ساده ترین حقوق محروم بودم.

خبرگزاری دولتی اردن هم از رام الله گزارش داد،‌ وزارت امور اسیران و آزادگان فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دست‌کم هفت هزار اسیر فلسطینی در حال حاضر در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

وزارت امور اسیران و آزادگان فلسطین دیروز ، یکشنبه با صدور بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود اسیران فلسطینی در زندان های صهیونیستی و خانواده های آنها در ماه مبارک رمضان با مشکلات و رنج های مضاعفی مواجه خواهند بود و دوری از خانواده ، محرومیت و در معرض زورگویی و کینه ورزی اشغالگران از جمله رنج های این اسیران و خانواده هایشان است. با این حال مسئولان فلسطینی با ترتیب دادن برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان برای خانواده های اسیران فلسطینی ضمن تلاش برای کاستن از اندوه و رنج های آنها ،‌به اشغالگران نشان می دهند که تمامی برنامه‌ها و ترفندهایشان برای انتقام‌گیری از فلسطینیان نقش بر آب و بی تاثیر است.

وزارت اسیران فلسطین خاطر نشان کرده است: مسئولان و زندانبانان صهیونیستی در ماه مبارک رمضان محدودیت ها و سختی‌ها و مجازات اسیران را افزایش می‌دهند و اجازه نمی دهند اسیران فلسطینی شعائر دینی را در این ماه مبارک و به ویژه در لحظه افطار و سحر برگزار کنند .

در ادامه این بیانیه تصریح شده است که در حال حاضر 41 اسیر فلسطینی بیش از 20 سال است که در زندان‌های صهیونیستی زندانی هستند و « کریم یونس» که از 1983 میلادی اسیر شده قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی است . همچنین 70 اسیر زن فلسطینی نیز در زندان‌های اسراییلی به سر می‌برند و « لینا الجربوعی » که در 2002 میلادی اسیر شده قدیمی‌ترین اسیر زن فلسطینی در زندان های این رژیم است .

وزارت امور اسیران و آزادگان فلسطین افزوده است که 450 کودک و نوجوان فلسطینی و 7 نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین ، دو وزیر سابق فلسطین در زندان های اسراییل به سر می‌برند و بیش از هزار و 500 تن از اسیران فلسطینی بیمار هستند.

کد خبر 336081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha