همشهری آنلاین: همزمان با پیشروی‌ نیروهای ارتش عراق در فلوجه و آزادسازی ۲۹ روستا و منطقه از چنگال تروریست‌ها، منابع عراقی اعلام کردند که داعش در تازه ترین جنایات خود علیه ساکنان مناطق تحت اشغالش ۱۳ غیرنظامی را هنگام عبور از رود فرات غرق کرده است.

تداوم پیشروی‌های ارتش عراق در فلوجه | العبادی در خط مقدم جنگ

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بوابه الفجر، رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی پس از آزادسازی خطوط اصلی دفاعی در الکرمه، البوشجل و الصقلاویه توانستند، 29 روستا و منطقه دیگر را آزاد کنند.

وی تأکید کرد که طرحی برای بازگشت آوارگان به فلوجه پس از آزادسازی آن وجود دارد و پلیس توانسته صدها تن از تروریست‌های داعش را از پای درآورده و تجهیزات آن‌ها را منهدم کند.

جودت گفت: ما طی 48 ساعت الکرمه را آزاد کردیم. ما همچنین نزدیک به صد کیلومتر از پادگان "طارق" و "الکرمه" به سمت الصقلاویه را آزاد و صد خودروی بمب‌گذاری شده و هزاران بمب را منفجر و خنثی کردیم.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند که داعش 13 غیرنظامی را که بیشترشان زن و کودک بودند با هدف قرار دادن قایقشان در رود فرات غرق کرد.

دو آواره عراقی دیگر نیز به دست تک تیراندازهای داعش کشته شدند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا نیروهای عراقی عملیات خود در فلوجه را موقتا برای خروج غیرنظامیان از این شهر متوقف کردند.

فیصل العیساوی، یکی از مسئولان منطقه "عامریه" الفلوجه از جهان و تمامی نهادهای بشردوستانه و دولت عراق خواست تا به ارسال کمک‌های انسانی برای صدها خانواده عراقی که از فلوجه به سمت عاوریه الفلوجه فرار کرده‌اند، سرعت ببخشند.

به گفته وی اردوگان‌ها، منازل و مدارس از خانواده‌های عراقی پر شده است و آن‌ها با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه هستند.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد که پیروزی بزرگ در منطقه الصقلاویه عرصه را برای محاصره کامل فلوجه باز کرد و هم‌ اکنون تمامی مناطق حومه شهر آزاد شده‌اند.

  • بازدید العبادی از خطوط مقدم جنگ در فلوجه

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از خطوط مقدم جبهه جنگ علیه داعش در فلوجه بازدید کرد.

سامی العارضی، فرمانده عملیات ویژه در دستگاه مبارزه با تروریسم نیز اعلام کرد که العبادی وی را به جای عبدالوهاب الساعدی مسئول فرماندهی عملیات فلوجه کرده است.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق طی عملیات نظامی در جنوب فلوجه 89 تروریست را از پای درآورده و سه خودروی بمبگذاری شده را منهدم کردند.

نیروهای عراقی در مرحله اول و دوم عملیات فلوجه موفق شدند این شهر را محاصره کنند. مرحله سوم عملیات یک هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی از دو محور جنوب و شرق آغاز شد. داعش از غیرنظامیان در فلوجه به عوان سپر انسانی استفاده می‌کند و همین مسئله و وجود تونل‌های داعش موجب توقف عملیات عراقی‌ها شده بود.

کد خبر 336014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha