همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی از بی اعتمادی عمیق آمریکایی‌ها به دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دو نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب جمهوریخواه و دمکرات خبر داد.

سی ان ان از بی اعتمادی عمیق آمریکایی ها به ترامپ و کلینتون خبر داد

به گزارش ايرناف سی ان ان روز یکشنبه با اشاره به کارزار انتخاباتی برنی سندرز در بخش های مختلف ایالت کالیفرنیا گزارش داد : احساس بی اعتمادی عمیق منجر به افزایش هواداران برنی سندرز دیگر نامزد دمکرات شده است.

ایالت کالیفرنیا به همراه پنج ایالت دیگر قرار است در هفتم ماه ژوئن (18 خرداد)، شاهد برگزاری آخرین انتخابات سه شنبه بزرگ در مرحله مقدماتی انتخاب نامزد دو حزب باشد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد طرفداران سندرز درحالی افزوده می شوند و خواهان جنگیدن وی در عرصه کارزار انتخاباتی هستند که تعداد آرا نمایندگان هیلاری کلینتون در واقع برای سندرز دست نیافتنی شده است.

اسکات بارون یکی از شهروندان واتسون ویل ایالت کالیفرنیا به سی ان ان گفت: هیلاری کلینتون یک دزد و جنایتکار است و ترامپ از وی بیشتر، بنابراین سندرز تنها گزینه، تنها گزینه عقلانی است.

این شهروند واتسون ویل کالیفرنیا افزود: سندرز در کالیفرنیا پیروز خواهد شد و او بعنوان نامزد نهایی حزب (دمکرات)، دونالد ترامپ را شکست خواهد داد.

نانسی تبو از ساکنان سی ساید کالیفرنیا نیز به سی ان ان گفت: واقعیت این است که من به هیلاری کلینتون اعتماد ندارم و فکر نمی کنم که به وعده هایش عمل کند.

برنی سندرز در جمع هواداران خود در کالیفرنیا گفت: کمک کنید تا انقلاب سیاسی را در آمریکا رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، برنی سندرز از مجموع دو هزار و 382 آرا نمایندگان که برای احراز نامزدی نهایی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا لازم است، تاکنون هزار و 547 آرا نمایندگان را کسب کرده است.

این درحالی است که هیلاری کلینتون رقیب هم حزبی سندرز تاکنون دو هزار و 323 آرا نمایندگان را به دست آورده است.

در اردوگاه جمهوریخواهان نیز دونالد ترامپ علاوه بر اینکه هم اکنون با کنار رفتن تمامی رقبایش از عرصه کارزار انتخاباتی به تنها نامزد باقی مانده این حزب بدل شده؛ بلکه با کسب هزار و 239 آرا نمایندگان، فراتر از حد نصاب لازم یعنی هزار و 237 آرا نمایندگان برای احراز نامزدی حزب جمهوریخواه را بدست آورده است.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 18 آبان ماه امسال (هشتم ماه نوامبر 2016) برگزار خواهد شد.

کد خبر 335974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha