یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

جهانگیر کوثری: کسب نتیجه مساوی در سئول نشانه های خوبی است برای فوتبال کشورمان. تساوی در دقیقه ۹۳ نشان از سازماندهی تیمی ، داشتن روحیه حرفه ای و صبوری لازم در شرایط سخت داشت.

فوتبال ما چند سالی است که پتانسیل یک تیم برتر آسیایی را از خود نشان داده است. تجمع و تمرکز نخبگان فوتبال تحت هر شرایط و موقعیتی برای ما ثمربخش خواهد بود. این مجموعه با کمی زمینه سازی تاکتیکی و تشریح وظایف فردی قادر است بهترین حریفان آسیایی را شکست دهد. کره جنوبی در یک دهه اخیر بهترین تیم آسیایی بوده است که مقام چهارم جام جهانی را نیز یدک می کشد.

ایویچ، طالبی، بلازویچ، مایلی کهن، برانکو، قلعه نویی و هر مربی دیگری با چنین مهره هایی به نتایج دلخواه خواهد رسید. درک واقعیت های ملموس از جانب کادر فنی باعث شد تا از لژیونرهای آماده دعوت به عمل آید و در این امر پافشاری لازم نیز صورت بگیرد. این که کریمی و هاشمیان چند روز دیرتر برسند یا رحمان رضایی یک روز قبل از بازی برسد مهم نیست.

کره جنوبی با بهترین نفرات در مقابل ایران قرار گرفت. تیم وربیک هلندی خوب می دانست با تجمع خط میانی و دفاع ما رسیدن به دروازه ایران کار آسانی نیست. به همین دلیل دو مهاجم کناری را نزدیک خط طولی زمین قرار داده بود تا دفاع ما بازتر شود و فرصت برای نوک حمله این تیم چوچائه بین و دو هافبک میانی یعنی دوهیون و پارک جی سونگ فراهم شود.

حملات کره ای ها از همان دقایق ابتدای بازی به شکل گسترده آغاز شد. حتی مدافعان کناری کره یعنی دونگ جین و لیونگ هون نیز در نقش دو پیستون چپ و راست جلو کشیدند. استقرار صحیح مدافعان میانی ما فکری، رضایی و نصرتی که از همراهی تیموریان ،نکونام و نیک بخت نیز بهره می گرفتند کلیه حملات کره ای ها را خنثی کرد، ناچار کره شیوه رسیدن به دروازه ایران را تغییر داد و چند دقیقه ای با ارسال توپهای بلند در درون محوطه جریمه ما این تاکتیک را نیز آزمایش کرد و سرانجام در ثانیه های پایانی نیمه اول روی پاس خوب دوهیون و ضربه سر کی هون به گل رسید.

 کره ای ها در آغاز نیمه دوم نیز تیم برتر میدان بودند و کاملاً با شیوه (۳-۴-۳) و باتوجه به عرض زمین و بازی در محدوده های کناری تلاش می کردند تیم ایران را به نیمه زمین خود بکشند و فضاهای لازم را برای فرار ایجاد کنند. تعویض مجیدی با معدنچی و کعبی با نیک بخت مؤثر افتاد و علی کریمی در این فاصله زمانی می توانست با پاس هاشمیان گل مساوی را به ثمر برساند که توپ از روی پای چپ او به آسانی گذشت.

تلاش ایران در دقیقه ۹۳ یعنی ثانیه های پایانی بازی ثمر داد. فرار هاشمیان روی پاس مهدوی کیا باعث شد تا دفاع میانی دچار اشتباه شود و دروازه بان کم تجربه کره که برای گرفتن توپ بیرون آمده بود، در میانه راه بازماند، هاشمیان توپ را از بونگ کیوان گرفت و با ضربه ای فنی آن را از روی دستهای دروازه بان کره وارد دروازه کرد و داور استرالیایی سوت پایان را نواخت و ایران به یک امتیاز حیاتی دست پیدا کرد.

با این تساوی کره صاحب هفت امتیاز و ایران پنج امتیاز شد. دیدار ایران و سوریه در دمشق می تواند در سرنوشت ایران مهم باشد. روز چهارشنبه ایران با پیروزی در مقابل سوریه می تواند به مرحله دوم راه پیدا کند.

کد خبر 3359

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز