مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۳
۰ نفر

شرکت می‌بورن یکی از شرکت‌های سازنده شیشه شیر برای نوزادان، که برخی از محصولات آن نیز در ایران به فروش می‌رسد، اخیرا بیش از ۳هزار مورد گزارش دریافت کرده که مضمون کلی آنها حاکی از آن است که تعداد زیادی از نوزادان و کودکان به‌دلیل نوشیدن از شیشه شیرهای فنجان مانند که سر پستانک آنها دارای فرم قالبی است و به قارچ آلوده شده، دچار حالت تهوع و استفراغ شده‌اند.

جنجال شیشه شیر بیماری‌زا

به نوشته روزنامه اينديپندنت، كميسيون‌هاي بررسي كننده امنيت توليدات مصرف‌كننده در آمريكا گزارش داده است پس از دريافت اين گزارش‌ها، شركت سازنده تامي تيپي 3.1ميليون از اين شيشه شيرها را از بازار جمع‌آوري كرده و به شركت بازگردانده است. براساس اين گزارش انواع شيشه‌هاي طراحي شده براي كودكان 4‌ تا 12‌ماه جمع‌آوري شده‌اند.

اين شيشه شيرهاي فنجان‌مانند به اين دليل كه گفته شده است قارچي كه داخل سرپستانك ايجاد شده عامل بيماري نوزادان است، جمع‌آوري شده است. گزارش شده است كه دست‌كم 70 نوزادي كه از اين شيشه شيرهاي آلوده به قارچ نوشيده‌اند دچار بيماري شده‌اند. ازجمله عوارض مصرف اين شيشه شيرهايي كه در سر پستانك آن قارچ ايجاد شده اسهال و استفراغ عنوان شده است. كميسيون‌هاي امنيت توليدات مصرف‌كننده هشدار داده‌اند‌ اين قارچ مي‌تواند در نوع جداشدني اين سرپستانك‌ها ايجاد شود. درصورت عدم شست‌وشوي دائمي و خيس ماندن اين سرپستانك‌ها شرايط ايجاد قارچ در آنها فراهم مي‌شود.

  • نحوه تميز كردن شيشه شير

وسايل مورد نياز در تغذيه با شيرخشك را با آب گرم و صابون بايد شست. شيشه‌ها، كلاهك سر شيشه‌ها و حلقه‌هايي را كه سر شيشه به شيشه پيچ مي‌شوند، بايد برس كشيد. داخل سر شيشه را به بيرون برگردانيد با مقداري نمك و با انگشت خود داخل آن را كاملاً بشوييد تا شيري كه در اين قسمت ته‌نشين شده است، كاملاً پاك شود.به خاطر جلوگيري از ابتلاي نوزاد به اسهال و استفراغ، بايد تمام اين وسايل را استريل كرد.

  • محصولات تامي‌تيپي در ايران

شيشه شيرهاي تامي‌تيپي در ايران هم به فروش مي‌رسد شيشه شير پيركس نوزاد 150ميل تامي تيپي - ضد‌نفخ، ليوان سوپاپ‌دار دسته‌دار 230ميل تامي تيپي، بطري نوشيدني سوپاپ‌دار كودك تامي تيپي 300ميل، قمقمه ني‌دار دوجداره 300ميل تامي تيپي.

کد خبر 335897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha