همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با معاینه فنی درست و اصولی اتوبوس‌های بین شهری می‌توانیم درصد تصادف را جاده‌ها کاهش دهیم.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس نهم گفت: مسئولیت تست و تایید فنی اتوبوسها با وزارت راه است اما هر شرکت تعاونی مسافربری هم موظف است که یک مدیر فنی داشته باشد تا اتوبوسها را قبل از سفر بررسی کند.

وی گفت: متاسفانه معاینه فنی اتوبوسهای بین شهری درست انجام نمی شود و برای همین بعد از بررسی علل حوادث رانندگی،نقص اتوبوس علت خیلی از حوادث و تصادفات های جاده ای اعلام می شود.

وی افزود: ما در کمیسیون عمران به دنبال این هستیم که پلیس، وزارت راه و سازمان پایانه ها بر انجام درست معاینه فنی اتوبوسها نظارت مستقیم داشته باشند.

وی گفت: شرکتهای تعاونی هم به خاطر مسئولیت مهمی که دارند باید این موضوع را پیگیری کنند و اجازه حرکت اتوبوسهای ناایمن را ندهند.

لاهوتی با بیان اینکه مجلس به شدت به دنبال قانونمند کردن معاینه فنی اتوبوسها به ویژه اتوبوسهای بین شهری است ، تاکید کرد: حساسیت معاینه فنی اتوبوسها بسیار بالا است و چیزی کمتر از یک هواپیما ندارد چون هر اتوبوس حدود 30 تا 40 مسافر دارد و نباید جان آنها را شوخی گرفت.

وی ادامه داد: پایانه ها هم می توانند این مسئولیت را به عده بگیرند و هر یک مراکز معاینه فنی داشته باشند اما در حال حاضر این اکان وجود ندارد و به نظر من وزارت راه باید این موضوع را پیگیری کند.

عضو کمیسیون عمران گفت: البته در سالهای قبل در مورد یک شرکت خاص و غیر ایمن بودن آنها صحبتهایی شد اما الان با نظارت وزارت راه این مشکلات الان کمتر شده است.

کد خبر 335865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha