چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخش عمده فعالیت شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه با تداوم اعتصاب کارگران راه آهن فرانسه برای اعتراض به شرایط کاری و تغییرات جدید در قانون کار این کشور به حال تعلیق در آمده است.

فرانسه فلج شد | ادامه اعتصاب کارکنان راه آهن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس اعلام شرکت راه آهن ملی فرانسه، حدود 40 درصد قطارهای سریع در این کشور و بیش از نیمی از قطارهای منطقه‌ای لغو شده‌اند. همچنین قطارهای یورواستار به مقصد لندن نیز فعالیت عادی داشته اما بیش از نیمی از قطارها به مقصد اسپانیا و ایتالیا نیز تحت تاثیر این اعتصابها قرار گرفته‌اند. قطارهای سرویس دهنده به فرودگاه شارل دو گل پاریس نیز از این اعتصاب ها بی نصیب نبوده‌اند.

سه اتحادیه از چهار اتحادیه‌ای که نماینده کارگران شرکت ملی راه آهن فرانسه را بر عهده دارند خواهان برگزاری اعتصاب با پایان باز طی روزچهارشنبه شدند. آنها تهدید کرده‌اند که در جریان بازی‌های جام ملتهای اروپا در فرانسه نیز که از چند روز دیگر آغاز خواهد شد به اعتصابشان ادامه خواهند داد. خدمات راه آهن فرانسه در نقل و انتقال حدود 2.5 میلیون تماشاچی بازی‌های این رقابتهای یک ماهه نقش مهمی خواهد داشت.

این اعتصابها بخشی از اقدام اعتراضی سراسری کارگران فرانسه است که به منظور ابراز خشم از لایحه جدید قانون کار این کشور که به کارفرمایان آزادی بیشتر برای اخراج کارگران می دهد انجام می شود.

با این حال دولت فرانسه امیدوار است که این قانون باعث تقویت اقتصاد وبازار کار شود اما اتحادیه ها آن را تهدیدی علیه حقوق بنیادین کارگران تلقی می کنند.

کد خبر 335744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha