چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم رونمایی یکی از گران‌قیمت‌ترین و ایمن‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان با حضور ستاره‌های هالیوودی،‌جان هاردی و لئوناردو دی‌کاپریو در لندن برگزار شد.

براساس گزارش ZDnet، شركت SirinLab ادعا دارد گوشي اندرويدي سولارين براي افراد مشهوري مانند تام هاردي و لئوناردو دي‌كاپريو امنيتي در سطح امنيت نظامي فراهم خواهد‌آورد، اما قيمت بيش از 14 هزار دلاري اين محصول باعث شده تنها گروهي خاص از افراد بتوانند از آن استفاده كنند.

تام هاردی

تام هاردي در مراسم رونمايي از گوشي سولارين

اين شركت در سال 2013 با بودجه‌اي 72 ميليون دلار تاسيس شد و اكنون اولين محصول خود، سولارين را به عنوان بهترين و ايمن‌ترين اسمارت‌فوني كه تاكنون در جهان ساخته شده‌ رونمايي كرده‌است.

گوشي سولارين درعين حال يكي از گران قيمت‌ترين اسمارت‌فوت‌هايي است كه تاكنون توليد شده‌است و قيمت پايه آن بدون احتساب ماليات 14800 اعلام شده‌است. درواقع با احتساب ماليات قيمت اين گوشي به بيش از 16 هزار دلار مي‌رسد.

سولارین

باوجود قيمت بالا، گوشي سولارين گوشي مجللي محسوب نمي‌شود. اين گوشي داراي پردازشگر هشت هسته‌اي دو گيگاهرتزي است و 4 گيگابايت حافظه RAM و 128 گيگابايت حافظه داخلي دارد.

نمايشگر اين گوشي از جنس شيشه گوريلا و 5.5 اينچي است و وضوح تصويري آن 2560 در 1440 است. دوربين اصلي و 24 مگاپيكسلي به سيستم تمركز ليزري مجهز است و مي‌تواند تصاوير ويديويي با كيفيت 4K ثبت كند. دوربين جلويي اين گوشي نيز 8 مگاپيكسلي و مجهز به نور فلش، سيستم تثبيت‌كننده و سيستم ثبت ويديوي HD است.

سولارین

سيستم صوتي اين گوشي نيز داراي سه بلند‌گو و چهار ميكروفون و آمپلي‌فاير هوشمند است. ابعاد اين گوشي 78 ميليمتر در 159.8 ميليومتر است و ضخامتي برابر 11.1 ميليمتر دارد. وزن سولارين 243 گرم بوده و در برابر آب و غبار مقاوم است و بدنه آن از جنس تيتانيوم فيبر كربني به رنگ‌هاي سياه،‌سفيد و طلايي ساخته شده‌است.

اصلي‌ترين تمركز سازندگان سولارين امنيت گوشي بوده‌است از اين رو سولارين به سيستم محافظت در برابر حملات سايبري و فيزيكي برخوردار است. سيستم ارسال ايميل در اين گوشي رمزنگاري شده‌است و ايمني سخت‌افزاري اين گوشي نيز توسط شركت Koolspan تامين شده‌است تاحدي كه امنيت تماس‌هاي تلفني و پيامك هار ارسالي و دريافتي از اين گوشي در سطح امنيت تجهيزات نظامي است و در عين حال كليدي امنيتي براي از كار انداختن موقتي گوشي در بالاي لنز دوربين گوشي تعبيه شده‌است.

کد خبر 335688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha