سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه عربستانی الحیات چاپ لندن اعلام کرد: عملکرد هفته گذشته عربستان شاهد یک رکود بوده و در بازه زمانی هفت روزه حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار زیان دیده است.

 زیان ۱۱ میلیارد دلاری بورس عربستان طی یک هفته

به گزارش ايرمنا، به نوشته این روزنامه عربستانی، بورس این کشور در سه روز کاری از مجموع پنج روز در هفته گذشته، زیان داده است.

بزرگ ترین زیان بورس عربستان به روز کاری دوشنبه 23 می (سوم خرداد ) بر می گردد که در آن حدود سه و هفت صدم درصد زیان کرده است.

این بورس روز یکشنبه 22 می ( دوم خرداد ) نیز حدود 99 صدم درصد سقوط کرد و در پایان هفته گذشته نیز بورس بار دیگر، روند نزولی به خود گرفت و با 52 صدم درصد سقوط کرد.

این زیان های باعث شد تا در پایان هفته، شاخص معاملات این هفته بورس با کاهش 212 و 78صدم واحد کاهش نسبت به هفته گذشته به 6هزار و 482 و 48 صدم واحد در این هفته برسد.

با احتساب این زیان، زیان بورس عربستان از آغاز سال میلادی به 429 و 28 صدم واحد یعنی معادل شش و 21 صدم درصد رسیده است، این درحالی است که زیان این بورس در سال 2015 میلادی تنها 17 درصد بوده است.

کارشناسان شرایط متزلزل سیاسی، کاهش قیمت نفت و سردرگمی مقامات سعودی در سیاست خارجی و به خصوص ماجراجویی این کشور در دو جبهه یمن و سوریه و کمک های مستقیم به تروریست ها از سوی این کشور را عوامل موثر زیان میلیاردی بورس ریاض عنوان کرده اند.

کد خبر 335607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha