دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسی و پدرش متهم هستند از پرداخت مالیات مربوط به درآمد حاصل از فروش حق پخش تصاویر مسی خودداری کرده‌اند.

Messi

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لیونل مسی، ستاره فوتبال آرژانتین و یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان روز سه‌شنبه (11 خرداد) در شهر بارسلونای اسپانیا به اتهام فرار از پرداخت مالیات چهار میلیون یورویی محاکمه می‌شود.

مسی که به تازگی به همراه بارسلونا قهرمان لیگ و جام حذفی اسپانیا شده است، به همراه پدرش در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد تا به اتهاماتی که از ژوئن 2013 علیه وی مطرح شده است پاسخ دهد.

محاکمه مسی تا روز دوم ژوئن ادامه می‌یابد و در آن روز این بازیکن و پدرش باید در مورد اقدامات پیشین خود شهادت دهند.

حضور مسی در دادگاه تنها چند روز پیش از پیوستن وی به اردوی تیم ملی آرژانتین برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمه‌ریکا) در کشور آمریکا صورت می‌گیرد.

نخستین بازی آرژانتین در این رقابت‌ها روز ششم ژوئن در کالیفرنیا برابر شیلی، مدافع عنوان قهرمانی برگزار خواهد شد.

مسی و پدرش خورخه هوراسیو مسی متهم هستند که با استفاده از زنجیره‌ای از شرکت‌های جعلی در دو کشور بلیز و اروگوئه از پرداخت مالیات مربوط به درآمد حاصل از فروش حق پخش تصاویر مسی از سال 2007 تا 2009 خودداری کرده‌اند. مبلغ این مالیات چهار میلیون و 160 هزار یورو اعلام شده است. این دو نفر در مجموع به سه مورد کلاهبرداری مالیاتی متهم هستند.

دادستانی اسپانیا در صورت محکومیت مسی و پدرش مجازات زندان به مدت 22 ماه و 15 روز برای آنان تعیین خواهد کرد، ضمن این که آنها باید جریمه‌ای معادل رقمی را که ادعا می‌شود کلاهبرداری کرده‌اند پرداخت کنند.

البته در صورت محکوم شدن مسی، مجازات حبس وی تعلیقی خواهد بود زیرا در اسپانیا افرادی که در نخستین پرونده تخلف به کمتر از دو سال زندان محکوم می‌شوند این مجازات را به صورت تعلیقی تجربه خواهند کرد.

بر اساس قوانین اسپانیا در صورتی که دادستانی برای یک متهم حبس کمتر از دو سال پیشنهاد کرده باشد، این متهم موظف نخواهد بود به طور کامل در همه جلسات دادگاه شرکت کند. بنابراین مسی می‌تواند فقط روز دوم ژوئن برای شهادت دادن در دادگاه حاضر شود.

مسی و تیم وکلای مدافع وی گفته‌اند پدرش به مسائل مالی این بازیکن رسیدگی می‌کرد و در این مورد به وی گزارش نمی‌داد و مسی نیز از وقوع تخلفات احتمالی آگاه نبود.

پدر مسی نیز با تایید این امر گفت: «او (مسی) با این مسائل ارتباطی ندارد و فقط فوتبال بازی می‌کند».

دادستان اسپانیا در ابتدا درخواست کرد پرونده علیه مسی بسته شود، زیرا وی به توصیه‌های پدرش که به وی اعتماد کامل داشت عمل می‌کرد، اما قاضی مسئول پرونده اکتبر 2015 ضمن مخالفت با این درخواست اعلام کرد نشانه‌های منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد مسی و پدرش هر دو در ارتکاب این تخلفات دست داشته‌اند.

کد خبر 335429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha