همشهری آنلاین: سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری اف۵ با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز به بهره برداری رسید.

هوایی

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، در آیین بهره برداری از این سامانه شبیه ساز امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی با اشاره به اهمیت شبیه ‌سازها در آموزش خلبانی گفت: شبیه‌ ساز‌ها این امکان را به ما می‌دهند که با ایجاد شرایط اضطراری در آن خلبانان را برای موقعیت‌های سخت آماده کنیم.

وی ادامه داد: هر خلبانی باید در دوره زمانی مشخص با استفاده از سامانه‌های شبیه‌ساز آموخته‌های خود را به کار برده و در هر شرایطی دانش و مهارت لازم را برای هدایت هواپیما در شرایط اضطراری دارا باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با قدردانی از تلاش متخصصان نیرو در جهاد خودکفایی اضافه کرد: امروز نیروی هوایی ارتش از نظر ساخت شبیه ‌ساز به خودکفایی رسیده و مشکلی در این خصوص نداریم و می‌توانیم دانش خود در این زمینه را در اختیار سایر نهاد‌های کشور قرار دهیم.

در ابتدای این آیین بهره برداری سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی، فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری با قدردانی از فرماندهان و مسئولین در راستای پشتیبانی از این پروژه گفت: با حمایت‌هایی که به عمل آمد، توانستیم در مدت 9 ماه آن را به اتمام برسانیم.

کد خبر 335332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha