سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه در اعتراض به لایحۀ اصلاحات قانون کار دولت این کشور پالایشگاه‌های فرانسه را به حال نیمه تعطیل درآورده و همین سبب شده تا صف‌های طولانی در مقابل ایستگاه‌های پمپ بنزین به‌وجود بیاید.

در حال حاضر شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه فرانسه به دلیلاعتصاب کارکنان‌شان از جمعه 31 ارديبهشت(20 مه) به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند.

حدود ۲۰۰۰ ایستگاه پمپ بنزین به دلیل کمبود سوخت تعطيل شده‌اند یا به سختی جوابگوی تقاضای مشتریان هستند. مردم  مناطق مرزی فرانسه برای تامین بنزین مورد نیاز خود به شهرهای نزدیک در آن‌سوی مرزها يعني بلژيك و سوئيس می‌روند.

به گزارش سي‌ان‌بي‌سي،مسئولان  برخي پمپ بنزین‌هاي بلژیکی  در نزديكي مرز فرانسه می گویند تعداد مراجعه‌کنندگان فرانسوی زیاد است و آنها دائم مجبورند مخازن بنزین را پر کنند.

کنفدراسیون عمومی کار که یکی از اتحادیه‌های کارگری مهم فرانسه است، اعلام کرده این اعتصاب تا زمان کنارگذاشتن این لایحه در مجلس فرانسه ادامه خواهد داشت.معترضان می‌گویند این قانون به نفع کارفرماهاست و جایگاه کارکنان و کارگران موسسه‌هاي دولتی و خصوصی را متزلزل مي‌كند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه با بیان این‌که از کار انداختن پالایشگاه‌ها و پمپ‌های بنزین دیگر برای دولت آتازگي ندارد، تاکید کرد بررسی لایحه اصلاحات قانون کار براي رای‌گیری در پارلمان ادامه خواهد یافت.

اعتصاب‌کنندگان راه‌های منتهی به دو پالایشگاه «فو سور مر» و «ولانسین» را با سنگ و لاستیک‌های به اتش کشیده شده مسدود کرده‌اند. پلیس صبح روز سه شنبه  چهارم خرداد عملیات تخلیۀ پالایشگاه «فو سور مر» در جنوب فرانسه و راه‌های منتهی به این پالایشگاه را از حضور معترضان آغاز کرده است.

کد خبر 334796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha