دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین-المیرا صدیقی: تصور کنید در هتلی به خواب رفته‌اید و وقتی چشمانتان را باز می‌کنید همه جا را برف و یخ گرفته است.

 وسایل هتل و مجسمه‌ها از یخ ساخته شده‌ و دیوارها، سقف و کف اتاق هم یخ زده است. برای کسانی که از سرما خوششان نمی‌آید دیدن این صحنه وحشتناک است اما برای افرادی که به دنبال تجربه‌های جدید هستند و از سرما فرار نمی‌کنند این صحنه حتما جالب است. اتاق‌های هتل‌های یخی بین 5 تا 8 درجه زیر صفر دما دارند و تختخواب‌ها از کیسه‌هایی به سبک مومیایی‌ها ساخته شده است که می‌تواند گرم شدن شما را تضمین کند. به نظرتان ماندن در هتل‌های یخی که داخل آنها با انواع نورهای رنگی روی یخ تزئین شده است، جذاب نیست؟

ساخت هتل‌های یخی
این هتل‌ها از آب رودخانه‌ها ساخته می‌شوند. برای ساخت اتاق این هتل‌ها، مقادیر زیادی آب رودخانه‌ها را به شکل یخ در آورده و طرح اتاق‌های هتل را به آنها می‌دهند. ساخت این هتل‌ها ممکن است تنها 5 یا 6 هفته به طول بینجامد اما وقتی بهار از را می‌رسد این اتاق‌های تکی یخ زده، آب می‌شوند تا زمستان سال بعد که بار دیگر بنا شوند.

بیشترین مکان‌هایی که هتل‌های یخی در آنجا بنا می‌شوند مناطق دور افتاده است که ساخت هتل‌های بزرگ به صرفه نیست. از سوی دیگر گردشگران دیگر برای صرف تعطیلاتشان به دنبال مکان‌های شلوغ نیستند و ساخت این هتل‌ها با جذابیتی که دارد می‌تواند آنها را حتی در فصل سرما به دل طبیعت بکشاند.

هتل یخی سوئد
اولین هتل یخی در سوئد و در کنار رودخانه "تورن" بنا شد. کمپانی که این هتل را بنا کرد قبل از آن به کار جذب گردشگر در کنار رودخانه‌ها می‌پرداخت و مشتریان زیادی داشت که چندی بعد،به فکر ساخت هتل یخی افتاد.

این هتل که امروزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند در واقع یک نمایشگاه است. زیبایی‌ها در این هتل که همگی با یخ خلق شده‌اند دیدنی است و گردشگران در دمای زیر صفر درجه در کیسه خواب‌های خود شب را در این محل سپری می‌کنند.

لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل هم همگی از یخ هستند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آنها را به محل‌های گرمتر منتقل کند.

مسئولان این هتل حساب افرادی را هم که نمی‌توانند در هوای سرد بخوابند؛ کرده‌اند و به محض اینکه فردی احساس کند نمی‌تواند در این هتل اقامت داشته باشد بلافاصله به هتل دیگری که در نزدیکی این هتل ساخته شده و دما و شرایط عادی دارد منتقل می‌شود.

قیمت اتاق‌ها در هتل یخی سوئد از 169 دلار شروع شده و به حتی 800 دلار در هر شب هم می‌رسد که دلیل عمده آن این است که هر چند وقت یک بار این هتل از هنرمندان بزرگ دعوت می‌کند تا ورودی هتل را به اشکال مختلف طراحی کنند.

طرح اولیه هتل‌های یخی
هتل‌های یخی از روی خانه‌های اسکیموها ساخته شده‌اند. طرح اولیه این هتل‌ها از روی این خانه‌ها که طراحی آسانی هم دارند به فکر سازندگان آن رسید. از سوی دیگر فستیوال‌های یخی که از سالها قبل در "کبک" کانادا و چند شهر دیگر مرسومند و هر ساله قصرها و وسایل بسیار جالب دیگر را از یخ می‌سازند جرقه این هتل‌ها راروشن کردند.

با وجود کلبه‌های اسکیمو‌ها در کبک، اصلا عجیب به نظر نمی‌رسد که بگوئیم در سال 1996 کانادایی‌ها در مورد هتل یخی سوئد اطلاعاتی به دست آوردند و بلافاصله هتل یخی خود را که در نیم ساعتی شهر کبک قرار دارد ساخته و بهره برداری کردند.

این هتل 36 اتاق برزگ و کوچک دارد و افراد ساکن در آن می‌توانند روزها در اطراف به اسکی کردن بپردازند که آن هم خالی از لطف نیست.

کد خبر 33474

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز