همشهری آنلاین: دو حمله بمب گذاری انتحاری در مرکز نظامی در شهر عدن یمن به کشته شدن دست کم ۴۵ نفر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی این کشور منجر شد.

حمله های انتحاری در عدن ۴۵ کشته بر جا گذاشت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این انفجارها روز دوشنبه زمانی رخ داد که نظامیان وابسته به تشکیلات دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در پایگاه نظامی بدر در منطقه خورمسکر در شهر بندری عدن در حال جذب نیرو بودند.

مقام های دولت مستعفی و فراری یمن پس از مداخله نظامی عربستان در این کشور و ورود به عدن این شهر را به عنوان پایتخت موقت خود معرفی می کنند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این حمله دست کم 20 کشته و دهها زخمی بر جا گذاشته است.

پایگاه خبری محلی عدن الغد نیز با گزارش این خبر تصاویری را از کشته ها و زخمی های این حمله منتشر کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که در اثر انفجار بمب گذار انتحاری دیگری به هنگام حمله به صف نظامیان در همین شهر 25 نفر دیگر کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله انتحاری امروز را بر عهده نگرفته است.

یمن از فروردین سال 94 هدف حمله های همه جانبه عربستان و هم پیمانانش قرار دارد که بر اثر آن هزاران غیرنظامی کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

این مداخله نظامی باعث شد تا زمینه برای فعالیت گروه های تروریستی مختلف از جمله القاعده فراهم شود.

  • انصارالله: انفجارهای خونبارعدن نشان دهنده نا امنی در مناطق جنوبی یمن است

 از سوي ديگر محمد عبدالسلام سخنگوی هیات ملی یمن در گفت وگوهای کویت ، دو انفجار تروریستی همزمان صبح دوشنبه در عدن وکشته شدن دهها غیر نظامی را ناشی از نا امنی ناشی از تجاوز عربستان به یمن دانست.

به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام افزود: حوادث تروریستی امروز در عدن نشان دهنده نفوذ داعش و القاعده در هرم مقامات امنیتی و سیاسی در برخی مناطق جنوب یمن است که این امر به دنبال تجاوز عربستان به یمن صورت گرفت.

سخنگوی انصارالله رئیس هیات ملی یمن در گفت وگوهای کویت از حملات تروریستی صبح امروز شهر عدن که بر اثر آن دهها نظامی کشته و زخمی شدند اظهار تاسف کرد.

عبدالسلام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: انفجارهای خونبار عدن انعکاس هرج ومرج در برخی مناطق جنوب یمن بر اثر تجاوز عربستان به این کشور است.

کد خبر 334701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha