همشهری آنلاین: یک گروه از نیروی هوایی عربستان یکشنبه ( ۲ خرداد) برای شرکت در رزمایش نظامی مشترک با ترکیه وارد این کشور شد.

نظامیان عربستان در ترکیه

به گزارش ايرنا، روزنامه عربستانی عکاظ گزارش داد که یک گروه از نیروی هوایی عربستان برای مشارکت در مانور مشترک با ترکیه تحت عنوان 'پیروزی آناتولی 4- 2016' وارد فرودگاه شهر «گونیا» ترکیه شدند.

این در حالی است که یگان‌هایی از نیروهای مسلح دریایی و زمینی عربستان برای شرکت در مانور (efes 2106) پیشتر وارد شهرهای آنکارا و ازمیر ترکیه شده بودند.

«علی بن ظافر شائق العمری» فرمانده گروه نیروی دریایی عربستان در این باره گفت: مانور مشترک قرار است میان نیروهای هوایی عربستان و ترکیه با مشارکت شماری از نیروهای قدرت‌های بزرگ و در چارچوب برنامه‌های آموزشی از پیش تعیین شده نیروی هوایی عربستان انجام شود.

وی افزود: این مانور یکی از بزرگترین مانورهای نظامی مشترک در سطح دنیا به لحاظ تعداد نیروهای شرکت کننده و وسعت منطقه عملیاتی به شمار می‌رود.

«علی بن محمد الشهری» فرمانده نیروی دریایی مانور نیز پیشتر ادعا کرده بود: مانور (efes 2106) یک رزمایش بزرگ است که با حضور نیروهایی با تابعیت‌های مختلف در خاک ترکیه برگزار می‌شود. این مانور یکی از بزرگترین رزمایش‌های نظامی در جهان به لحاظ تعداد نیروهای شرکت کننده،‌ وسعت محل برگزاری رزمایش میان شهرهای ازمیر و آنکارا به شمار می‌رود.

کد خبر 334597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha