جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح دیروز در نوشته‌ای که آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، با اعلام استعفایش دلیل این کار را بی‌اعتمادی به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اعلام کرد.

اسرائیل

 يعلون كه از همحزبي‌هاي بنيامين نتانياهوست نوشت: صبح امروز به نخست‌وزير گفتم به‌دليل نحوه رفتار او در تحولات اخير و به‌خاطر عدم‌اعتماد به او، از سمت خود در دولت و همچنين نمايندگي كنست استعفا مي‌دهم و براي مدتي از زندگي سياسي دوري مي‌كنم. او ساعتي بعد از اعلام استعفا در سخناني در مقر ارتش رژيم صهيونيستي در تل‌آويو گفت: افراطي‌ها كنترل اسرائيل را به‌دست گرفته‌اند. او گفت كه قصد ندارد براي هميشه از سياست كناره‌گيري كند و در آينده براي به‌دست گرفتن رهبري اسرائيل به صحنه رقابت سياسي برمي‌گردد.

استعفاي وزيرجنگ رژيم صهيونيستي بعد از آن صورت مي‌گيرد كه در روزهاي اخير اخباري درباره ائتلاف نتانياهو با حزب تندروي «اسرائيل خانه ما» منتشر شد. رسانه‌هاي اين رژيم نوشتند كه قرار است آويگدور ليبرمن رهبر اين حزب تندرو به وزارت جنگ منصوب شود. اين حزب در پارلمان 120نفره رژيم صهيونيستي 6كرسي دارد. حزب ليكود نتانياهو 61كرسي دارد و اين ائتلاف جناح نتانياهو را تقويت مي‌كند. دولت ائتلافي نتانياهو از 5حزب تشكيل شده و حالا با پيوستن ليبرمن، راستگراترين دولت رژيم صهيونيستي شكل خواهد گرفت.

جناح راست صهيونيست‌ها به نسبت حزب كارگر عليه فلسطيني‌ها سختگيري بيشتر و سياست‌هاي افراطي‌تري را اتخاذ مي‌كند. از سوي ديگر حذف يعلون از كابينه نتانياهو روابط دولت او با متحدان آمريكايي و اروپايي‌اش را سردتر از گذشته خواهد كرد. يكي از موارد اختلاف اخير ميان نتانياهو و وزيرجنگش كه اكنون استعفا كرده، نحوه برخورد با نظامياني بوده كه به سمت فلسطيني‌ها شليك مستقيم به قصد كشتن انجام مي‌دهند. يعلون بر وارد كردن اتهام جنايي عليه اين نظاميان تأكيد داشت اما نتانياهو خواستار برخورد آسان با اين نظاميان بوده‌است.

کد خبر 334467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha