همشهری آنلاین: اسناد ارتباط گروه‌های مسلح ضد سوری که به عنوان معارض با تروریست‌های تکفیری بویژه داعش همکاری می‌کنند، در اختیار شبکه روسی راشا تودی قرار گرفته است.

اسناد ارتباط معارضان سوری با داعش در رسانه روسی منتشر شد

به گزارش ايرنا به نقل از اسپوتنیک، ارن اردم نماینده پارلمان ترکیه که اسناد شواهد حاکی از جنایات تروریست ها از جمله در خاک این کشور را ارائه داده، اعلام کرد که آنکارا نسبت به فعالیت تروریست های داعشی بی اعتنایی نشان می دهد.

بنا به این گزارش، شبکه تلویزیونی روسی راشا تودی شواهد حاکی از روابط نزدیک داعش و اپوزیسیون سوریه را در این اسناد مشاهده کرده است و داعشی ها مهمان نوازی غیر عادی نسبت به اعضای اپوزیسیون نشان می دهند.

راشا تودی به متن یک گفت وگو اشاره کرده که بنا به این گزارش، احتمالا از سوی پلیس ترکیه شنود شده و اکنون نسخه ای از آن در اختیار این رسانه است.

در این مکالمه سخنان دو فرد به نام سلیمان خنو و الهامی بالی متهم به ارتباط با داعش و اتهام های دیگر از جمله انجام عملیات تروریستی در ترکیه شنیده می شود که در باره میزبانی این گروه تکفیری از مردان مسلح تحت نام معارضان صحبت می کنند.

اسپوتنیک نوشته است: الهامی بالی فرد مظنون به داشتن روابط با داعش و سازمان دهنده احتمالی چند اقدام تروریستی از جمله انفجار دهم اکتبر سال 2015 در استانبول است که برای دستگیری وی یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده اند.

بنا به این گزارش، مقام های ترکیه پس از این انفجار ادعا کرده بودند که رد پای این متهم را گم کرده اند، اما اسناد منتشره ثابت می کند وی هنوز تحت نظارت و تعقیب بوده و به نظر می رسد همچنان فعالیت می کرده است.

بنا به این گزارش، یکی از ماموریت های بالی برنامه ریزی برای سازماندهی و انجام خدمات پزشکی برای شبه نظامیان احتمالی داعش در ترکیه و سپس انتقال آنها از طریق مرز به سوریه است که بر اساس اطلاعات اسناد کنونی، دامنه جغرافیای فعالیت وی چشمگیری است و روی نقشه شهرها و روستاهای تحت پوشش، علامت گذاری شده است.

اسپوتنیک افزوده است، این اطلاعات بگونه ای بیانگر این است وی با وجود اینکه تحت تعقیب دائمی پلیس مخفی ترکیه است در سراسر این کشور فعالیت می کند و بر اساس یافته های جدید، تعیین اینکه چه کسانی عضو اپوزیسیون سوریه هستند، هر چه بیشتر دشوار می شود.

مایکل اسپرینگمان دیپلمات غربی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی در این باره گفته است: مهمترین نکته این نیست که شبه نظامیان خود را چه بنامند، بلکه کارهای آنها است.
وی گفت: آنان روی پیشانی خود ننوشته اند که اپوزیسیون معتدل یا متعصب یا عضو جبهه النصره یا القاعده هستم یا برای نمونه خواستار حل و فصل صلح آمیز درگیری، انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستیم ... و برای این چه کاری می کنند. حرف آنها مهم نیست، اقدامی که انجام می دهند، اهمیت دارد.

بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی و همچنین همراهی گسترده رژیم صهیونیستی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.

گروه های تروریستی داعش و جهبه النصره شامل قرار داد آتش بس نیستند و سرکوب آنها توسط نیروی هوای فضای روسیه و ارتش سوریه ادامه دارد.

کد خبر 334427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha