همشهری آنلاین: متهم شدن ورزشکاران روسی به دوپینگ می‌تواند به حذف آن‌ها از بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو منجر شود. این اتهام در حالی قوت می‌گیرد که تنها ۱۲ هفته به شروع این بازی‌ها باقی ‌مانده است.

dooping

فشار به روسیه در رابطه با دوپینگ دولتی در حال افزایش است. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA ) تحقیقات خود را در این زمینه شروع کرده‌اند تا به این اتهام رسیدگی کنند.

به نوشته "نیویورک تایمز" وزارت دادگستری آمریکا نیز دست‌اندرکار است و اگر این اتهام ثابت شود، احتمال دارد روسیه از این بازی‌ها حذف شود.

دويچه وله مي‌گويد به باور توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با توجه به اتهامات سنگینی که در المپیک بازی‌های زمستانی در سوچی به ورزشکاران روسی زده شده است، این احتمال قوی است که روسیه حذف شود. او در مقاله‌ای در روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" نوشته است که این تصمیم بستگی زیادی به نتیجه تحقیقات آژانس جهانی ضد دوپینگ دارد.

سرچشمه این اتهامات ظاهرا به اعترافاتی برمی‌گردد که گرگوری رودشنکف، رئیس سابق آزمایشگاه ضد دوپینگ در مسکو کرده است. او که ساکن لوس‌آنجلس است، هفته گذشته به "نیویورک تایمز" گفته است که او مداوم و سیستماتیک دوپینگ تیم روسیه را سازماندهی می‌کرده است.

او ادعا کرده است که ۱۵ نفر از ورزشکاران روسیه که مدال گرفته‌اند، همگی دوپینگ کرده بودند. برای اثبات این ادعا هنوز مدرکی وجود ندارد.

کد خبر 334393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha