سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان سازمان ملل متحد درخصوص نقض حقوق کودکان و کشتار آنها به دست اشغالگران در اراضی فلسطین هشدار داد.

براساس اسناد صندوق كودكان سازمان ملل متحد( یونیسف)، اشغالگران صهیونیست طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی 25 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

فارس الصرفندی، خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در رام الله اشغالی در گزارشی گفت: براساس گزارش یونیسف این کودکان از زمان آغاز انتفاضه به شهادت رسیده‌اند و حدود هزار و 300 کودک و نوجوان فلسطینی نیز در شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن زخمی شده‌اند. بیشترین جنایات اشغالگران اسرائیلی در ایست‌های بازرسی روی داده است.

عاید ابوقطیش، هماهنگ‌کننده جنبش جهانی دفاع از کودکان به خبرنگار این شبکه گفت: روشن است که کودکان و نوجوانان فلسطینی هدف قرار می‌گیرند. این اقدام ناشی از استفاده بیش از حد از زور توسط نظامیان اسرائیلی طی سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها یا حمله‌هايی است که اسرائیل ادعا می‌کند فلسطینی‌ها با استفاده از سلاح سرد انجام مي‌دهند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، این شبکه افزود: یونیسف عدم پیگرد قضائی علیه نظامیان اسرائیلی را که در قبال کودکان فلسطینی مرتکب جرم می شوند؛ مورد انتقاد قرار داده است.

براساس گزارش این سازمان بین‌المللی اکثر کودکان فلسطینی متهم هستند که تلاش کرده‌اند نظامیان اسرائیلی را با سلاح سرد مورد حمله قرار دهند و این درحالیست که هیچ گونه مدرک محکمه‌پسندی در این خصوص ارائه نکرده‌اند. این گونه اقدم‌ها، جنایت جنگی محسوب می شود و برای پیگیری آن در عرصه بین‌المللی به اراده قوی مسئولان سیاسی فلسطینی نیاز است.

جهاد حرب، کارشناس سیاسی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: اسرائیل باید به علت جنایاتی که مرتکب می‌شود تحت پیگرد قضائی دادگاه‌های بین‌المللی قرار گیرد.

خبرنگار العالم افزود: ابراز نگرانی و محکوم کردن و تقبیح، هیچ یک از حقوق فلسطینی‌ها را به آنها باز نخواهد گرداند. 

کد خبر 334148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha