همشهری‌آنلاین: فائو درباره پیامدهای فاجعه بار مناقشات بر امنیت غذایی در غرب آسیا و شمال آفریقا هشدار داد.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو روز جمعه 24 ارديبهشت درباره پیامدهای فاجعه بار مناقشات بر امنیت غذایی در غرب آسیا و شمال آفریقا و همچنین آسیب‌پذیری کودکان بر اثر گرسنگی شدید هشدار داد.

عبدالسلام ولد احمد، معاون فائو و نماینده این سازمان برای شمال آفریقا و خاورمیانه به خبرگزاری فرانسه گفت: « اوضاع منطقه به لحاظ امنیت غذایی به شدت وخیم‌تر شده است .»

او افزود: « شمار افرادی که از گرسنی رنج می‌برند افزایش یافته و از 16 میلیون نفر در سال 1990 به 33 میلیون نفر رسیده است. این تنها منطقه جهان است که با فقر و گرسنگی فزاینده رو به روست .»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولد احمد این اظهارات را در حاشیه کنفرانسی در مقر فائو در رم بیان کرد.

نمایندگان 25 کشور منطقه که در این کنفرانس حضور داشتند با تصویب بیانیه‌ای بر اهمیت صلح و ثبات روی همه تلاش هایی که با هدف نتایج کوتاه، میان و بلند مدت انجام مي‌شود؛ تاکید کردند.

این کشورها به علاوه « نگرانی شدید خود را درباره وخامت فاجعه‌بار وضع امنیت غذایی به ویژه در بین کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا به علت مناقشه ها و بحران‌ها » بیان کردند.

خوزه گرازیانو داسیلوا، مدیر کل فائو گفت:‌ « کمک کردن به کشاورزان به شرط این‌که آنها از خطر دور بمانند و به فعالیت روی زمین‌های خود ادامه دهند برای جلوگیری از آوارگی گسترده ضروری است .»

او تاکید کرد « نا امنی غذایی می‌تواند روند صلح را به خطر اندازد و خشونت را تشدید کند .»

کد خبر 333778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha