همشهری آنلاین: دولت انگلیس پیشنهادهایی را برای انجام تغییرات گسترده در نحوه مدیریت شبکه بی‌بی‌سی ارائه کرده است. بی‌بی‌سی تحت نظارت سازمان آفکام - نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا - در خواهد آمد.

به گزارش پرس تي وي؛ به موجب پیشنهادهایی که جان ویتینگدیل، وزیر فرهنگ و رسانه انگلیس روز پنج‌شنبه در پارلمان این کشور مطرح کرد بی‌بی‌سی برای اولین بار در تاریخ 94 ساله خود تحت نظارت سازمان آفکام - نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا - در خواهد آمد.

گفتنی است آفکام پیش از این بر فعالیت تمامی رسانه‌های بریتانیا به استثنای بی‌بی‌سی نظارت داشت.

بنا بر پیشنهادهای ویتینگدیل، دستمزد کارکنانی که بیشتر از 450 هزار پوند در سال می‌گیرند نیز به منظور ارتقاء شفافیت اعلام می‌شود.

به موجب این تغییرات، هیات مدیره جدیدی نیز برای مدیریت امور روزمره این شبکه تشکیل می‌شود که معرفی دست‌کم 7 نفر از اعضای این هیات مدیره 14 نفره به عهده بی‌بی‌سی است.

دولت انگلیس نیز مجاز نیست بیش از 6 نفر برای حضور در این هیات معرفی کند.

بودجه بی‌بی‌سی در حال حاضر از محل فروش مجوز پخش تهیه می‌شود و تمامی خانوارهای انگلیسی که در منزل خود تلویزیون دارند باید سالانه 145/50 پوند در ازای این مجوز پرداخت کنند. این رقم از سال آتی و با در نظر گرفتن نرخ تورم افزایش می‌یابد که مجموع آن در سال به رقم 3.7 میلیارد پوند بالغ خواهد شد. قرار است نرخ این مجوز با در نظر گرفتن نرخ تورم افزایش یابد.

نمایندگان پارلمان انگلیس پاییز امسال و پیش از منقضی شدن منشور (سلطنتي) کنونی بی‌بی‌سی، به بحث و بررسی درباره این پیشنهادها خواهند پرداخت.

منشور اداره بی‌بی‌سی که هر 11 سال یک بار تمدید می‌شود در پایان سال 2016 (11 دی 1395) منقضی می‌شود.

کد خبر 333667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha