همشهری آنلاین: دولت با پیشنهاد وزرای ورزش و جوانان و راه و شهرسازی برای واگذاری زمین در شهرهای جدید به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان بعد از افزایش پاداش سکه برای مدال آوران المپیک 2016 ریو در نامه‌ای به وزیر مسکن و شهرسازی خواستار اختصاص زمین در شهرهای جدید برای دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز المپیک شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز بعد از موافقت هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری، درخواست کرد با پاداش جدید موافقت شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز با توجه به اهمیت و نقش مدال آوران در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد غرور ملی، موافقت دولت تدبیر وامید را با درخواست وزرای ورزش و جوانان و راه و شهرسازی اعلام کرد.

به این ترتیب، در شهرهای جدید به هریک از قهرمانان ورزشی که در بازی های المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شوند به ترتیب مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال، 900 میلیون ریال و 700 میلیون ریال و تا سقف 60 درصد ارزش کل خرید زمین با هرنوع کاربری ( مسکونی ، اداری و تجاری ) تخفیف اعطا می کند.

آذر ماه سال قبل نیز با پیگیری های وزیر ورزش و جوانان و موافقت دولت مقرر شد به ورزشکارانی که در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو بتوانند مدال طلا، نقره و برنز کسب کنند، به ترتیب 300، 200 و 120 سکه تمام اهدا شود. این میزان در المپیک لندن به ترتیب برای مدال طلا 200، نقره 150 و برنز 100 سکه بود.

وزارت ورزش و جوانان از ابتدای حضور محمود گودرزی، در چهار نوبت پاداش قهرمانان سال های 90 ، 91 ،92 و 93 را حدود 500 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بازی های المپیک ریو مرداد امسال در کشور بزریل آغاز می شود و کاروان ورزشی ایران تاکنون 44 سهمیه بدست آورده است.

کد خبر 333650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha