همشهری آنلاین: یک زن ۷۲ ساله و شوهر ۷۹ ساله‌اش برای نخستین بار، ۴۶ سال پس از ازدواجشان، بچه‌دار شده‌اند.

ّIndia

به گزارش خبرگزاری فرانسه دالجیندر کور در ماه آوریل، پس از دو سال درمان با لقاح آزمایشگاهی (IVF)، یک نوزاد پسر به دنیا آورد.

به ابن ترتیب، کور به یکی از سالمندترین زنان جهان که بچه‌دار شده است، بدل می‌شود، و درحالی‌که این زن مدرک رسمی درباره زمان تولدش ندارد، پزشکان سن او را میان ۷۰ تا ۷۲ سال قرار می‌دهند. این زوج این پسر را که در ۱۹ آوریل ۲۰۱۶ به دنیا آمد، آرمان نامیدند که در زبان هندی به معنای آرزو است.

کور به خبرنگاران گفت: «همه از من می‌خواستند که کودکی را به فرزندی بپذیرم، اما من نمی‌خواستم این کار را بکنم من خدا ایمان داشتم و می‌دانستم که روزی بچه‌دار خواهم شد.»

کور ساکن شهر آمریتسار در شمال هند و برای درمان به مرکز ملی باروری و نوزاد آزمایشگاهی در شهر مجاور هیسار رفته بود. این کلینیک همچنین در سال ۲۰۰۸ به یک زن ۷۰ ساله به نام راجو دوی لوهان کمک کرد تا در سال ۲۰۰۸ نوزادی را به‌وسیله IVF به دنیا آورد.

پس‌ازاینکه آزمایش‌های پزشکی نشان داد که او برای آمادگی بدنی بچه‌دار شدن را دارد، کور که قبلاً دو بار شکست با IVF سال پیش توانست باردار شود. شوهر کور یک متخصص کشاورزی به نام موهیندر سینگ گیل است.

کور و لوهان یکی از شمار فزاینده‌ای از زنان سالمند هندی است که به امید بچه‌دار شدن به درمان IVF روی می‌آورند، چرا که فشارهای اجتماعی زیادی بر زنان برای بچه‌دار شدن وجود دارد.

کد خبر 333643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha