چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژان پیر لئو بازیگر فیلم «۴۰۰ ضربه» ساخته فرانسوا تروفو نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند.

سینما

به گزارش اسکرین دیلی، ژان پی یر لئو نخل طلای افتخاری کن را از شصت و نهمین دوره این فستیوال که از امشب کلید می‌خورد، دریافت می‌کند. این جایزه روز یکشنبه ۲۲ ماه می به وی اهدا می‌شود. این بازیگر که نخستین بار توسط فرانسوا تروفو کشف شد و به عنوان یک بازیگر جوان در نقش اصلی فیلم مشهور «۴۰۰ ضربه» بازی کرد، جایگاه مهمی در سینمای فرانسه به دست آورد و با کارگردان‌هایی چون ژان لوک گدار، برناردو برتولوچی و ژاک ریوت همکاری کرد.

او نخستین بار در سال ۱۹۵۹ با فیلم «۴۰۰ ضربه» در حالی که تنها ۱۴ سال داشت در جشنواره کن دیده شد و بعد با فیلم‌های متعددی دوباره به این جشنواره راه یافت و جایزه فیپرشی را نیز دریافت کرد. لئو دستیار کارگردان نیز هست و با گدار در شماری از فیلم‌هایش از جمله «آلفاویل» و با تروفو همکاری کرده است.

«۴۰۰ ضربه» در قالب یک داستان ساده، زندگی پسری به نام آنتوان دوآنل را که در آستانه بلوغ قرار دارد، به شکلی روان و طبیعی روایت می‌کند. این شخصیت از زندگی خود تروفو گرته‌برداری شده و ژان پیر لئو آن را با ظرافتی کم‌نظیر اجرا کرده بود.

این بازیگر در سال ۲۰۰۰ جایزه سزار افتخاری را دریافت کرده بود.

امسال این بازیگر با فیلم «مرگ لویی چهاردهم» ساخته آلبرت سرا در جشنواره کن حضور دارد که در بخش نمایش ویژه اکران می‌شود.

انیس واردا، کلینت ایستوود، مانوئل دی الیویرا و وودی آلن از جمله چهره‌هایی هستند که نخل طلای افتخاری را  پیش از این دریافت کرده‌اند.

کد خبر 333581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha