چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طلای جهانی در معاملات چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در پی ضعیف شدن ارزش دلار از پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر فاصله گرفت و اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.3 درصد افزایش، به 1269.20 دلار رسید.

بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا سطح پایین 1257.25 دلار اُفت کرده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.5 درصد افزایش، به 1271.60 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه 4.80 دلار کاهش یافت و در 1261.90 دلار بسته شد.

دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ با کاهش روبرو شد و کالاهایی مانند طلا را که به این ارز معامله می‌شوند برای خریداران دارنده ارزهای دیگر جذاب‌تر ساخت.

با اینهمه تحلیلگران براین باورند که محدود بودن کاهش ارزش دلار، رشد چشمگیر طلا را محدود خواهد کرد. تقاضا برای طلا پس از اینکه این فلز ارزشمند هفته گذشته موفق نشد از مرز 1300 دلار عبور کند، کاهش یافته اما طلا به دلیل ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 20 درصد رشد قیمت داشته است.

طبق آمار بلومبرگ، سرمایه‌گذاران به سوی صندوقهای سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس که تحت پشتیبانی طلا قرار دارند بازمی‌گردند. میزان دارایی این صندوقها روز سه‌شنبه سه تن افزایش یافت و به 1806.71 تن رسید که یازدهمین افزایش روزانه متوالی بود.

گروه گولدمن ساش قیمت مورد پیش‌بینی برای طلا را افزایش داد. این گروه مالی با وجود اینکه همچنان دورنمای بدبینانه‌ای برای طلا متصور است، انتظار دارد قیمت سه ماهه هر اونس این فلز به 1200 دلار برسد.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، به 17.28 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 1061.88 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 599.92 دلار معامله شد.

کد خبر 333556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha