همشهری آنلاین: گنادی گاتیلوف معاون وزارت خارجه روسیه با اعلام اینکه آمریکا بر خلاف گذشته دیگر برای برکناری بشار اسد به عنوان پیش شرط مذاکرات اصرار ندارد، مواضع ترکیه را در نشست اخیر طرف های سوری که تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار شد، غیرسازنده خواند.

روسیه: برکناری بشار اسد دیگر پیش شرط آمریکا نیستت

به گزارش ایرنا، گاتیلوف در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا كه روز سه شنبه منتشر شد، گفت: موضع تركیه بر تصمیم گیری تشكل موسوم به «كمیته عالی مذاكرات» (گروه تحت نفوذ ریاض) در ترك مذاكرات ژنو تاثیر مستقیم داشت.

وی افزود: تاسف بار است كه بازیگران خارجی بویژه كشور مهمی مانند تركیه به ایفای نقش غیرسازنده در روند حل مسائل سوریه ادامه می دهند.

گاتیلوف با تاكید بر اینكه مسكو از ترك مذاكرات ژنو توسط گروه ضد سوری تحت حمایت ریاض ناراضی است، اظهار كرد: این اقدام غیرسازنده برای ناكام گذاشتن مذاكرات حل بحران سوریه انجام گرفت كه روسیه این تصمیم را محكوم می كند.

وی همچنین با اشاره به اینكه در موضع آمریكا برای بركناری بشار اسد از قدرت تغییراتی رخ داده است، افزود: واشنگتن اكنون تلاش می كند موافقت روسیه را برای توافق به منظور پایان مسئولیت رییس جمهوری سوریه در خاتمه روند مذاكرات جلب كند.

گاتیلوف اظهار كرد: با وجود این مسائل، پیشرفت هایی در موضع طرف آمریكایی دیده می شود و اگر پیش از این پافشاری می كردند كه لزوم آغاز مذاكرات كناره گیری بشار اسد است، اكنون از آن به عنوان پیش شرط گفت وگوها یاد نمی كنند.

گروه كشورهای غربی عربی ضد سوری به پیشگامی آمریكا و عربستان از پنج سال پیش با جذب و استخدام تروریست های افراطی و تندرو از كشورهای مختلف جهان حتی آمریكا و اروپا، گروه هایی مانند داعش، جبهه النصره، احرارالشام وجیش الاسلام را راه اندازی و تقویت كردند.

این كشورها تروریست ها را با هدف سرنگونی حكومت سوریه این كشور گسیل گردند و پس از ناكامی در اجرای این سناریو مجبور به پذیرش خواسته روسیه و ایران برای از سرگیری مذاكرات طرف های سوری شدند.

کد خبر 333462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha