همشهری آنلاین: معاون کالا و خدمات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه ایمنی ضرورت انکار ناپذیری است و باید از نخستین استارت یک خودرو آغاز شود گفت: یک خودرو از سوی راننده باید تا آخرین روز حیات خود ایمنی را رعایت کند.

صادق بشیری افزود: البته این اهمیت در حالی است که با توجه به افزایش کثرت اتومبیل در کشور و همچنین نقش آن در جابجایی ها و پیمایش بالای آن و سیاست های کاهش تصادفات جاده ای و مسائل زیست محیطی اهمیت طراحی روش های میزان ایمنی خودرو را دو چندان می کند.

معاون کالا و خدمات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: نیم قرن از اجرای طرح معاینه فنی در کشورهای پیشرفته می گذرد اما همچنان معاینه فنی به عنوان مهمترین و اثر بخش ترین اهرم افزایش ایمنی تردد خودرو و کنترل آلاینده های زیست محیطی محسوب می شود.

همچنین معاینه فنی خودرو به جز اهداف مربوط به ایمنی و کنترل آلایندگی ها اهداف دیگری را هم پوشش می دهد که لازم است مسئولان به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیم قرن از اجرای طرح معاینه فنی در کشورهای پیشرفته می گذرد اما همچنان معاینه فنی بعنوان مهمترین و اثر بخش ترین اهرم افزایش ایمنی تردد خودرو و کنترل آلاینده های زیست محیطی محسوب می شود گفت: امکان نظارت و کنترل بر میزان آلایندگی های خودروها به ویژه اتوبوس های مسافربری با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی، افزایش بازدهی موتور خودرو و کنترل اضافه مصرف سوخت و تاثیر آن در عمر مفید بهره برداری، اطمینان از سلامت و اصالت عملکردی اتومبیل از نظر روانی، پیشگیری از بروز خسارات عدیده به جهت شناسایی قطعات معیوب از جمله حوادث ناشی از نقص فنی و کاهش اصتطحلاک و کاهش نیاز به واردات همراه با سیستم مناسب برای نظارت بر عملکرد کیفی خودرو سازان و کاربران خودرو بخشی از تاثیرات مثبت معاینه فنی خودرو محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل حریق اتوبوسهای مسافربری بین شهری بی توجهی به معاینه فنی است افزود: متاسفانه بیشتر مراکز معاینه فنی در کشور از اهداف متعالی طرح فاصله گرفته و همین موجب شده تا 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه به ویژه اتوبوسهای مسافربری شود. برای همین شهرداری تهران در سال1369 ستاد مرکزی معاینه فنی ایجاد کرد و در سال 74 هم قانون جلوگیری از آلودگی هوای تهران تصویب شد.

کد خبر 333305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha