همشهری آنلاین: کتاب فیض روح القدس جدیدترین تحقیق و ترجمه از نویسندۀ کتابهای شعرو موسیقی در نوحه های طهران قدیم و محتشم نامه توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشرگردید.

فیض روح القدس» گزیده ای از میراث شیعی ادبیات عرب

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در مقدمۀ این اثر که نگاهی گذرا به اشعار عرب جاهلی را شامل می‌شود، انعکاس فرهنگ و احساسات اقوام مختلف را می‌توان در آینۀ اشعارشان به نظاره نشست.

در میان اعراب جاهلی شاعر در اجتماع، از مقامی والا و منزلتی رفیع برخوردار بود و این جایگاه باعث شده بود که قدرت شاعر گاهی از رییس قبیله هم فراتر رود.مردم در دوران جاهلی بر این باور بودند که به شاعر وحی می شود و از همین روی سخن اورا همچون کاهنان می دانستند و هر قبیله ای در پرتو شاعر می زیست.

امین فروغی در باره این کتاب گفت :تاریخ پر فراز و نشیب تشیّع، مشحون از آثاری درخشان در عرصۀ ادبیات منظوم است که در طول اعصار و قرون به منزلۀ رسانه ای تاثیر گذار، پیام آسمانی قرآن و معارف حقّ پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را گسترش داده است.

وی ادامه داد: در میان آثار شیعی، آثاری چند از این امتیاز برخوردار است که به مهر تایید برخی از معصومین (ع) مزیّن شده است و برخی از آثار به گونه ای خاص بر دل و جان شیعیان نشست که گویی تاییدی از عالم معنا را با خود دارد.

«فیض روح القدس» گزید‌ه‌ای از برترین اشعار شیعی در حوزۀ ادبیات منظوم عرب را در بردارد که به همراه شرح حال شاعر به علاقه مندان ارائه گردیده است.

این کتاب در 232 صفحه و در قطع وزیری در فروشگاههای دفتر نشر فرهنگ اسلامی و با تخفیف ویژه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران - سالن ملل- غرفه 520عرضه می‌گردد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.daftarnashr.com ویا کانال تلگرام Telegram.me/daftarnashr مراجعه فرمایند.

کد خبر 333085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha