شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به درخواست اتحادیه اروپا به‌عنوان شرط اعطای ویزای شنگن به شهروندان ترکیه اعلام کرد که قوانین ضد تروریسم را در این کشور تغییر نمی‌دهد.

اتحاديه اروپا براي تضمین برداشتن روادید برای سفر شهروندان ترکیه به اروپا، خواستار تغییر قوانین ضد تروریسم و حفاظت از اطلاعات شخصی در این کشور شده است.

به گزارش وال‌استريت ژورنال ،اردوغان به اتحاديه اروپا درباره گسست در روابط كشورش با اين اتحاديه هشدار داد و با اشاره به آزادی هواداران پ کا کا در اروپا گفت: «شما اجازه می‌دهید که تروریست‌ها در نزدیکی پارلمان اروپا در بروکسل چادر برپا کنند و به نام دموکراسی برای آن ها فرصت‌هايي را فراهم می‌كنيد و از آن سو به ما می‌گویید که اگر قوانین را تغییر دهید ما ویزا را بر می داریم. ما به راه خود می‌رویم و شما هم به راه خود بروید.»

از سوی دیگر احمد داوداغلو، نخست‌وزير تركيه و رئيس حزب عدالت و  توسعه نیز روز پنجشنبه  16 ارديبهشت از تصمیم ش برای کناره‌گیری از مقام نخست‌وزیری و دبیرکلی حزب عدالت و توسعه خبر داد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه صحبت‌هايش كه اولين حضورش در انظار بعد از خبر استعفاي داوداوغلو بود، با اشاره به این موضوع گفت: وقفه‌ای در کار دولت پیش نخواهد آمد.

کد خبر 332964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha